Innovació i talent

La UPV reuneix els 24 equips d'estudiants més competitius i internacionals que té en el programa Generació Espontània

[ 17/10/2014 ]
Innovació i talent

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha engegat el programa Generació Espontània, que reuneix 24 projectes -13 sobre enginyeries, 7 solidaris, i els 4 restants: informàtic, artístic, d'arquitectura i de debat- íntegrament desenvolupats per alumnes de manera desinteressada i que, en molts casos, competeixen a escala internacional.

Coordinat per Larisa Dunai -la jove investigadora seleccionada per la MIT Technology Review (del MIT, Institut Tecnològic de Massachusetts) com una de les 10 persones innovadores amb més talent de l'any-, el programa té com a objectiu oferir suport institucional a les associacions més actives de la UPV perquè puguen dur a terme determinades activitats extracurriculars (participació en esdeveniments, competicions, concursos internacionals, programes de voluntariat, etc.) i servisquen d'exemple a la resta d'estudiants.

El casc que va guanyar el concurs de la NASA, les sexy plants o els androides d'Alcoi, entre altres

El casc per a cosmoturistes que va guanyar el concurs internacional convocat per la NASA, les sexy plants que competeixen a la fi de mes en el certamen de biologia sintètica del MIT, el monoplaça de Formula Student que va brillar amb llum pròpia en el circuit de Hockenheim (Alemanya) o els androides d'Alcoi que, per tercer any consecutiu, van conquistar el concurs nacional de robots humanoides, són alguns dels citats projectes desenvolupats per alumnes de la UPV fóra de les aules.

Un perfil molt valorat pels ocupadors

Durant la presentació del programa -a la qual han assistit el rector de la UPV, Francisco Mora; la vicerectora d'Alumnat i d'Extensió Universitària, María Victoria Vivancos, i el delegat d'alumnes, José Luis Estellés-, el màxim representant de la UPV ha destacat que "els alumnes que s'involucren en aquests projectes són persones apassionades que creuen en el que fan. Gent creativa i amb talent que inverteix moltes hores per a traure avant una idea i s'enfronta als problemes que van sorgint. Aquest és un perfil molt valorat pels ocupadors i nosaltres volem incorporar-lo al nostre model universitari."

"El menys important és el resultat", ha assenyalat el rector: "Quan un alumne acudeix a una competició internacional ja ha guanyat, independentment del resultat que obtinga, perquè, pel camí, ha après moltíssimes coses i ha aconseguit una experiència que no s'ensenya a l'aula. És el moment de donar suport institucional a aquests projectes espontanis".

No és una moto, és una obra d'art

"Tot és autodidacta", ha explicat Sergio Peña, alumne i líder de l'equip Formula Student UPV: "Aprenem des de zero, ens taquem les mans, fem peces i ens barallem amb els materials. Acudim a les empreses perquè ens ajuden i ens financen. I aconseguim estar al nivell del que exigeix la competició. Hi posem passió i ningú ens diu on està el límit, perquè el posem nosaltres".

En la mateixa línia s'ha expressat Pepe Campillo, estudiant i director tècnic del Projecte Vera, que ha competit en el circuit d'Alcanyís: "No és una moto, és una obra d'art. L'èxit no és creuar la meta, sinó haver arrancat quan tot estava en contra. Vam ser els més humils i quedem per davant d'equips més preparats i amb un gran pressupost".

En favor de la igualtat d'oportunitats

No obstant això, no tots els equips tenen com a objectiu competir en certàmens nacionals o internacionals. Els alumnes de Cooperació Social Universitària (CSU) treballen en favor de la igualtat d'oportunitats per als xiquets i xiquetes del Cabanyal.

Antonio Ángel Doménech, estudiant de Camins, coordina un grup de voluntaris que dediquen les vesprades a fer classes de repàs als escolars més desfavorits del barri. "Xiquets que, per no tenir, no tenen ni pati a l'escola", ha explicat Antonio Ángel.

I, així, un a un, els 24 equips han anat pujant a l'estrada per a explicar a què es dediquen, com van sorgir, quins són els seus projectes i els seus objectius, i per a convidar la resta d'estudiants a sumar-se a les seues iniciatives. En el tancament de l'acte, José Luis Estellés, delegat d'alumnes, ha destacat la labor de la institució: "Que et donen l'oportunitat de participar en equips com aquests, alguns tan consolidats i amb tants èxits, sense ser ningú, ni tenir currículum, diu molt del tipus d'universitat que és la UPV".

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Cancerless Cancerless