Docència oberta en línia

La UPV, líder nacional en aquest àmbit, ofereix 24 cursos massius oberts en línia (MOOC), 11 de nous, i participa en el projecte europeu de MOOC EMMA

[ 16/10/2014 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV), ha engegat una nova edició de cursos massius oberts en línia (MOOC, de l'anglès massive open online courses) a través de la seua plataforma upvx.es, l'enllaç de la qual -amb l'oferta completa i possibilitat d'inscripció- figura a peu de pàgina.

En total, són 24 cursos (11 de nous), de temàtiques molt variades, que van dels cursos d'anivellació de matemàtiques, física i química -destinats a reforçar els coneixements dels estudiants de cara al començament de la seua etapa universitària- als de preparació dels nivells C1 i C2 de valencià, passant per cursos tan diversos com Cerca en Internet, Tecnologies educatives, Dret civil foral valencià o Valoració de futbolistes.

16 cursos ja en marxa i, la resta, a punt

Dels 24 cursos, qualsevol persona interessada pot accedir ja mateix a 16, inclosos els tres nous creats dins del programa Docència en Xarxa: Xarxes de difracció en comunitats òptiques, Carrera investigadora a Espanya i How to create lessons using Clilstore (en anglès).

Dels 8 restants, estaran disponibles el 20 d'octubre: Fonaments de mecànica per a estudiar enginyeria, Introducció a l'estructura de la matèria i L'enllaç químic i les interaccions moleculars; el 3 de novembre: Integrals i Àlgebra; el 17 de novembre: Formulació i nomenclatura de compostos químics; l'1 de desembre: Fonaments d'electromagnetisme per a estudiar enginyeria, i el 8 de desembre: Reaccions químiques i càlculs estequiomètrics.

La UPV, líder nacional, i Espanya, referent europeu

Amb aquesta nova edició, la UPV supera els 70 MOOC engegats el 2014, de moment; una xifra superior a l'oferida per tots els països europeus l'any passat, amb l'única excepció del Regne Unit (85) i Espanya mateix (151), referent continental en aquest tipus d'oferta formativa.

La UPV, de fet, lidera l'oferta de MOOC en l'àmbit nacional, clarament per davant de la resta d'universitats espanyoles (li segueixen la Universitat Nacional a Distància, UNED, i la Universitat de Cantàbria). No en va, més de 140.000 alumnes ja han utilitzat la plataforma, i quasi 20.000 d'aquests han completat amb èxit els cursos.

Present en la creació de la plataforma experimental multilingüe de MOOC EMMA

A més de disposar de la plataforma upvx.es, la UPV participa -juntament amb set universitats més- en una nova iniciativa europea, la plataforma experimental multilingüe de MOOC EMMA, que permetrà a estudiants de tot el món accedir a MOOC en espanyol, anglès, italià, portuguès, holandès i català.

La UPV ofereix en MOOC en EMMA dos dels deu cursos de l'edició d'engegada, Cerca en Internet i Excel 2010, juntament amb la tecnologia que permet la transcripció i traducció dels cursos en els diferents idiomes oferits.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom