Campus d'Alcoi

La Universitat Politècnica de València inaugura un nou edifici de 13.500 m2 per a recerca, innovació i esports

[ 15/10/2014 ]
Campus d'Alcoi

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha inaugurat, al campus d'Alcoi, un nou edifici de 13.500 metres quadrats construïts, destinat a recerca, innovació i esports, que inclou a més 250 places d'aparcament distribuïdes en tres plantes.

La inauguració, realitzada durant el tradicional acte d'obertura del curs acadèmic que ha presidit el rector de la UPV, Francisco Mora, ha comptat també amb la presència de l'alcalde d'Alcoi, Antonio Francés; la directora de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (EPSA), Georgina Blanes, i el director general d'Ocupació i Formació de la Generalitat Valenciana, Rafael Miró.

Un pavelló poliesportiu, un gimnàs complet i múltiples espais per a grups de recerca

El nou edifici (quart del campus després dels de Ferrándiz, Carbonell i Viaducte) inclou un pavelló poliesportiu, un gimnàs complet i múltiples espais de treball per a diversos grups de recerca pertanyents al campus d'Alcoi (Informàtica, Robòtica, Vehicle de Baix Consum, CIGEP, etc.).

Un gran esforç atesa l'actual reducció pressupostària constant

Francisco Mora ha destacat el sacrifici que ha suposat per a la UPV realitzar una infraestructura d'aquesta envergadura en les circumstàncies actuals: "No sols és l'única obra que hem inaugurat en els últims temps, sinó també l'única que inaugurarem en 'n' anys. Amb la situació actual, en la qual hem patit una reducció pressupostària molt important, ara mateix escometre la construcció d'un espai d'aquestes característiques requereix un esforç molt gran".

"L'objectiu -ha prosseguit el rector de la UPV- era brindar a estudiants i professors una sèrie de serveis amb els quals el campus no comptava, com per exemple espais esportius per a aquelles activitats extraacadèmiques que considerem tan importants. Els valors que transmet l'esport -el treball en equip, el lideratge i la competitivitat- formen part del que entenem que ha de transmetre la universitat".

Una adequació necessària atès el continu creixement investigador de la UPV

Esport i creació de places d'aparcament al marge -"important també perquè hi ha molta gent que ve des de lluny"- una de les prioritats fonamentals de la construcció del nou edifici ha sigut "adaptar el campus al beneït problema que tenim amb el constant augment de l'activitat investigadora de la UPV, la qual cosa ens obliga a continuar creixent".

No en va, tal com ha recordat Francisco Mora, "som la millor politècnica d'Espanya, i així ho testifiquen els rànquings internacionals i nacionals. De fet, el Rànquing d'Universitats Espanyoles de l'IVIE i la Fundació BBVA posiciona la UPV com la primera universitat espanyola en innovació i transferència tecnològica, i la nostra vocació de seguir progressant requereix instal·lacions adequades".

Un gran actiu per a la ciutat

Tal com va reconèixer l'alcalde de la localitat, el conjunt d'edificis del campus d'Alcoi suposa "un gran actiu per a la ciutat" i, va afegir el rector, "confecciona un espai creatiu, dinàmic, formatiu i de relacions amb l'entorn molt important. Per aquest motiu, quan vénen delegacions o alumnes d'altres llocs decideixen quedar-se, i converteixen en molt alta la taxa d'intercanvi del campus d'Alcoi".

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries