Enginyeria d'alt rendiment

L'equip Formula Student UPV, compost per 32 alumnes, brilla amb llum pròpia a escala internacional en el seu any de debut

[ 08/10/2014 ]
Enginyeria d'alt rendiment

L'equip Formula Student de la UPV (FSUPV Team) ha finalitzat la primera temporada de la seua història amb un balanç molt prometedor, que supera les previsions més optimistes i lluita de tu a tu amb els rivals més potents de la competició d'automobilisme educatiu més important d'Europa.

Ideat el 1981 i engegat el 1998, Formula Student és un projecte d'enginyeria d'alt rendiment organitzat per la Institution of Mechanical Engineers (Institució d'Enginyers Mecànics) amb l'objectiu d'inspirar i ajudar a desenvolupar joves enginyers emprenedors i innovadors, i que compta amb el suport de professionals del màxim nivell de la indústria automobilística.

No en va, el seu patró és Ross Brawn, director tècnic de Ferrari entre el 1997 i el 2006, i creador del seu propi equip, el Brawn GP, amb el qual guanyaria el campionat del món en el seu primer any (2009) sota el guiatge de Jenson Button (immediatament després, va vendre per 100 milions de dòlars el 75,1% de les accions de l'equip a Mercedes, i s'hi va mantenir fins al 2013, any que el deixa després d'assolir el subcampionat i tres noves victòries).

Debutant del circuit a Hockenheimring (Alemanya) i espanyol més ràpid a Montmeló

Primer equip valencià a participar en la competició, FSUPV ha resplendit en la temporada de debut després de dos anys treballant en el projecte. Així, en l'estrena a Alemanya -davant de 20.000 espectadors i amb més de 115 rivals en el circuit de Hockenheimring- es va proclamar com el cotxe espanyol més lleuger i com el millor debutant (rookie) del circuit.

Setmanes després, amb el cotxe millorat, FSUPV va tornar a sorprendre a Montmeló, en l'última carrera de la temporada, on van competir des del principi amb els millors equips italians, alemanys i espanyols. De fet, només una fallada en la suspensió els va privar d'un èxit major i els va obligar a abandonar quan estaven lluitant per finalitzar entre els 10 primers.

Un equip format per 32 alumnes de la UPV animats pel professor García Manrique (DIMM-UPV)

FSUPV està format per 32 alumnes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED) i de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials (ETSEI), als quals al seu moment va animar a participar en el projecte Juan Antonio García Manrique, professor del Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials (DEMM-UPV) i membre de l'Institut de Disseny per a la Fabricació i Producció Automatitzada (IDF-UPV).

El rector destaca el seu "extraordinari talent" i els qualifica amb "matrícula d'honor"

El rector de la UPV, Francisco Mora, no amaga la seua satisfacció per la temporada realitzada per FSUPV: "Han construït un magnífic equip del no-res. Han après la tecnologia necessària per a competir, han involucrat alumnes, professors, PAS, i han implicat a tota la institució. I no sols això: a més, han cercat patrocinadors i col·laboradors. Són increïblement eficients".

Amb tot això, per al rector, "el més destacable de l'equip és la seua passió, l'entusiasme amb què duen a terme aquest projecte. Tenen un talent extraordinari, una mescla perfecta de coneixements, habilitats i actitud".

Orgullós del seu debut internacional, Mora va recordar que els membres de FSUPV, tots ells alumnes de la UPV, "han superat molts obstacles, han corregit fallades i errors i s'han sobreposat als nombrosos imprevists. El primer any sempre és el més difícil. Ser debutant en qualsevol àmbit passa una important factura, però ells han acabat l'any amb matrícula d'honor".

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries