Elit Erasmus

La UPV, entre les 7 primeres universitats europees en mobilitat, d'un total de 4.500 centres

[ 24/07/2014 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) continua, un any més, formant part de l'elit europea en mobilitat acadèmica. Ho testifiquen les dades publicades per la Comissió Europea sobre el nombre d'estudiants, professors i personal d'administració i serveis (PAS) corresponents al curs acadèmic 2012-2013, en les quals la UPV apareix, sobre un total de 4.500 centres, com la sisena universitat europea quant a alumnes rebuts i la setena quant a estudiants enviats.

El balanç és molt positiu ja que, a més, pel que fa als enviats, la UPV és la primera universitat espanyola en Erasmus en pràctiques i la segona a nivell nacional tant en professorat com en PAS.

Un 81,5% d'usuaris satisfets

María Boquera, directora de l'Àrea d'Intercanvi Acadèmic de la UPV, va assenyalar que "són dades que ens situen al capdavant d'Europa en aquest camp. I no sols són xifres molt positives quant al nombre de participants, perquè, si encreuem les dades amb les enquestes que la UPV fa tots els anys als seus titulats, trobem també motius per a estar contents, ja que el 81,56% dels nostres titulats estan satisfets amb els processos de mobilitat."

1.359 estudiants estrangers van triar la UPV, que va enviar 1.305 alumnes fora d'Espanya

Segons l'informe de la Comissió Europea, un total de 1.359 estudiants estrangers van optar pels campus de la UPV per fer-hi un intercanvi de 3 a 12 mesos. Per a Boquera, "els alumnes estrangers no sols valoren el prestigi acadèmic de la UPV, sinó també el tracte tan proper que reben, les infraestructures que tenim, i l'acolliment i la integració que els brindem. A més, de València aprecien allò que sabem bé: el clima, la qualitat de vida i tot el que ofereix la ciutat."

Quant als alumnes sortints, la UPV ha enviat 1.305 estudiants a l'estranger, un resultat que la situa en el setè lloc d'Europa. Majoritàriament, els estudiants de la UPV van escollir Itàlia, Alemanya i França com a destinacions.

Un programa en el qual participen 4.500 centres de 33 països

El programa Erasmus permet als estudiants passar entre 3 i 12 mesos en un altre país europeu, bé per completar-hi estudis, bé per fer-hi pràctiques en una empresa. Hi participen 4.500 centres d'ensenyament superior d'un total de 33 països adherits al programa, és a dir, els estats membres de la Unió Europea (UE), més Islàndia, Liechtenstein, Noruega, Suïssa i Turquia.

Aposta per la internacionalització premiada per la Comissió Europea

Finalment, la directora de l'Àrea d'Intercanvi Acadèmic ha volgut destacar que "la UPV aposta molt fortament per la internacionalització, tant dels seus estudiants -perquè és conscient de la importància que té una estada acadèmica fora per a accedir al món laboral- com del seu personal, com una manera de millorar la qualitat de la docència i de l'ensenyament."

En aquest sentit, cal recordar que, a la fi del 2013, la Comissió Europea, a través de la seua Direcció General d'Educació i Cultura, va atorgar a la UPV el tercer premi a l'Excel·lència Erasmus en reconeixement de la seua gestió de la mobilitat de personal (staff mobility).

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries