Nova seu de la UPV

L'emblemàtica Casa Santonja de l'Olleria es converteix en nova seu de la UPV, que signa amb la localitat un conveni de tres anys de durada

[ 21/07/2014 ]
Nova seu de la UPV

L'alcalde de l'Olleria, José Vidal, i el rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora, han inaugurat la nova seu del campus d'Alcoi a l'Olleria, habilitada en l'emblemàtica Casa Santonja, l'edifici civil més destacat d'aquesta població de més de 8.000 habitants situada al sud de la província de València, a la comarca de la Vall d'Albaida.

En l'acte han estat presents Ángeles Pellicer, sotsdirectora general d'Universitats, Estudis Superiors i Ciència, i Georgina Blanes, directora del campus d'Alcoi, al costat de diversos alcaldes en representació de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d'Albaida i de la Mancomunitat de l'Alcoià i el Comtat, com també representants empresarials, d'entitats financeres i d'associacions locals. I és que la nova seu pretén acréixer la vinculació acadèmica, formativa, científica i tècnica de totes les localitats de la comarca.

Al setembre, programació oficial d'activitats

Amb aquest motiu, l'alcalde i el rector han signat un conveni marc de col·laboració institucional, que regula els projectes i descriu els objectius que uniran d'ara endavant ambdues entitats. L'acord, que té una vigència inicial de tres anys, pretén fomentar la realització d'accions en els camps de la docència, l'emprenedoria, la recerca i la cultura en general.

En l'actualitat, ambdues parts treballen per definir les activitats que albergarà la nova seu, amb una data ja establida -el pròxim mes de setembre- per a donar a conèixer la programació per al pròxim curs.

Objectius: fomentar la cultura del talent i les relacions amb el teixit empresarial

La directora del campus d'Alcoi, Georgina Blanes, ha destacat que "aquesta seu permetrà enfortir les relacions amb el teixit empresarial de la Vall d'Albaida i fomentar la cultura del talent, com a part essencial de la formació dels nostres joves. Aquests són els nostres principals objectius."

En aquest mateix sentit, Ángeles Pellicer, sotsdirectora general d'Universitats, Estudis Superiors i Ciència, ha destacat que "aquest és un conveni signat entre un ajuntament amb una dilatada tradició industrial i una universitat que es troba entre les millors d'Espanya. L'enllaç entre el coneixement i la indústria és la base per a una millor productivitat per a les nostres empreses".

La UPV dóna suport la cultura emprenedora a través de l'Institut Idees

D'altra banda, el rector Francisco Mora ha insistit en la importància de la transferència del coneixement: "És una de les missions de la universitat, i a la UPV hi prestem una atenció especial. És el moment de donar suport a la cultura emprenedora i nosaltres volem fer-ho a través de l'Institut Idees de la UPV".

Per acabar, l'alcalde, José Vidal, ha manifestat que "des de la rehabilitació de la Casa Santonja, els actes més representatius i importants de la l'Olleria s'han celebrat en aquest saló noble. Per aquest motiu, l'hem oferit a la UPV i hem volgut instal·lar ací la seu universitària. És el millor que conservem i té un valor especial per a nosaltres."

Un palau singular amb pintures murals i ceràmiques de gran bellesa

La Casa Santonja, també coneguda com el Palau dels Marau, és una construcció dels segles XVII i XVIII, que conté unes pintures murals i ceràmiques amb motius artístics de tradició valenciana de gran bellesa.

Aquests murals singulars, del segle XIX, estan lligats al moviment liberal i, en concret, a la maçoneria. L'any 1999, l'Ajuntament de l'Olleria va adquirir l'immoble i en va encarregar un projecte de restauració. Més d'una dècada després, el 2010, es van donar per acabats els treballs de rehabilitació i ara, el 2014, l'emblemàtic palau passa a convertir-se en seu de la UPV.

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries