Graus de la UPV

La UPV, única tecnològica espanyola present en tots els rànquings de prestigi mundial, ofereix 4.411 places en 37 titulacions per al curs 2014-2015

[ 11/06/2014 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV), única universitat tecnològica espanyola amb presència en tots i cadascun dels principals rànquings de prestigi a escala mundial (Xangai, QS i ABET), presenta l'oferta de places per al curs 2014-2015.

Seran en total 4.411 places, oferides en 37 titulacions, dues més que el curs anterior gràcies a la incorporació de dos títols dobles nous (Enginyeria i Serveis de Telecomunicació/ADE, amb 25 places de nou ingrés, i Gestió Turística/ADE, amb 26). De la resta, destaca el canvi de nom del Grau d'Arquitectura, la denominació del qual per a alumnes de nou ingrés és Grau en Fonaments de l'Arquitectura.

Líder de les tecnològiques espanyoles i unànimement reconeguda a escala mundial

De gran prestigi internacional, la qualitat de l'ensenyament de la UPV queda evidenciada i confirmada pels rànquings universitaris de referència. No en va, la UPV és l'única tecnològica espanyola que apareix en el rànquing de la Universitat Jiao Tong de Xangai, considerat el més important del món, que la situa entre les 400 millors del planeta.

La universitat xinesa, que elabora també subclassificacions per àrees de coneixement, situa la UPV entre les 100 millors del món en Química, entre les 150 millors en Matemàtiques i entre les 200 de major prestigi en Informàtica.

Entre les 200 millors del món en vuit disciplines per al rànquing QS per matèries 2014

Un altre baròmetre de referència internacional en l'àmbit de l'educació superior, el QS World University Rànquing per matèries 2014, ofereix dades encara millors, ja que situa la UPV entre les 200 millors universitats del món en fins a vuit disciplines.

Així, malgrat veure reduït any rere any el finançament públic, la UPV no sols es manté en el rànquing del 2014 entre les 100 millors universitats del món en Agricultura i Ciències Forestals i en Estadística i Recerca Operativa; entre les 150 primeres en tres disciplines més (Enginyeria Química, Enginyeria Civil i d'Estructures i Enginyeria de Telecomunicacions i Electrònica), i entre les 200 més destacades en Enginyeria Mecànica, Aeronàutica i Fabricació; sinó que, a més, apareix per primera vegada en aquest últim grup d'elit formativa internacional en dues matèries més: Matemàtiques i Ciència dels Materials.

Primera universitat espanyola en innovació, desenvolupament tecnològic i nombre de patents

La llista de reconeixements en rànquings és molt extensa, però no pot deixar de citar-se que la UPV és la primera universitat espanyola en innovació i desenvolupament tecnològic, segons l'U-Rànquing BBVA-IVIE, a més de líder nacional en nombre de patents i primera tecnològica d'Espanya en productivitat científica global en l'última edició del rànquing de recerca d'universitats públiques espanyoles realitzat per la Universitat de Granada.

La millor universitat del país per a estudiar Biotecnologia i Belles Arts

L'últim dels rànquings de rellevància publicats, el de les 50 titulacions més demandades que publica el diari El Mundo (maig del 2014), situa la UPV com la millor universitat d'Espanya per a estudiar Biotecnologia i Belles Arts (en aquest últim cas, per 11è any consecutiu).

A més, la UPV ocupa la segona posició entre totes les universitats d'Espanya en Enginyeria Agrícola i Enginyeria Informàtica; la tercera en Enginyeria Civil; la quarta en Enginyeria Elèctrica, Enginyeria Mecànica i Enginyeria en Tecnologies de Telecomunicació, i la cinquena en Arquitectura.

De les 50 titulacions més sol·licitades pels estudiants, la UPV n'imparteix 17, i en nou d'aquestes està, per tant, entre les cinc millors universitats de tot el país.

Tercera millor universitat del món en gestió de residus

Però la UPV no destaca només per la qualitat docent, sinó que, a més, el prestigiós índex GreenMetric que elabora anualment la Universitat d'Indonèsia, de referència internacional, avala la UPV com la tercera millor universitat del món en gestió de residus, per darrere només de la Northeastern University dels Estats Units i la National Cheng Kung University de Taiwan.

Un 95% dels seus titulats tornaria a la UPV

Fins i tot, no fa falta acudir a organismes externs per a valorar la qualitat de la UPV. N'hi ha prou amb analitzar les enquestes dels seus titulats, dels quals un 95% tornarien a cursar la carrera a la UPV si hagueren de tornar a començar.

Són dades, totes, que avalen el prestigi docent, investigador i de compromís amb la societat, el medi ambient i el seu propi alumnat d'una universitat el creixement de la qual no es deté i que suposa una aposta segura per a qualsevol que decidisca cursar-hi els seus estudis.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom