- -
UPV
 

Classe inversa o 'flipped classroom'

Classe inversa o 'flipped classroom'

UPV llança una experiència pilot de classe inversa el pròxim curs 2014-2015. Aquest mètode pedagògic, que consisteix a "donar la volta a la classe", s'aplicarà a un grup del Grau en ADE i a un altre del Grau en Enginyeria Informàtica



El pròxim curs 2014-2015, la Universitat Politècnica de València engegarà una experiència pilot de classe inversa (o flipped classroom, com es coneix en anglès) en els graus d'Administració i Direcció d'Empreses i d'Enginyeria Informàtica. La mesura ha sigut aprovada pel Consell de Govern, dijous passat, 29 de maig.


La classe inversa és un mètode pedagògic que canvia els rols del professorat i l'alumnat dins i fora de l'aula: la classe magistral es porta a casa, on l'estudiant aprèn els coneixements a través de vídeos i material multimèdia, i el temps de classe s'utilitza per a fer pràctiques, treball en equip i altres dinàmiques més col·laboratives.


Vicent Botti, vicerector de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions, i impulsor de la iniciativa, assenyala que "aquest model és més bidireccional: els alumnes es mostren més compromesos i implicats amb el contingut de l'assignatura, són més participatius. Com a resultat, els estudiants milloren en la comprensió dels conceptes i en el domini de la matèria, i s'incrementa el rendiment acadèmic. No es pretén canviar la presencialitat per un ensenyament a distància. Al contrari, es tracta d'incorporar nous formats per a obtenir més profit del contacte amb el professorat".


Aprenentatge més flexible


Amb això, a més de millorar la qualitat de la docència mitjançant la utilització de recursos didàctics en xarxa de suport a la docència presencial, es persegueix facilitar als nostres professors eines i metodologia que faciliten la incorporació en les seues assignatures presencials de continguts digitals en xarxa. Això ajudarà a millorar els processos d'ensenyament i docència, i permetrà que els nostres alumnes desenvolupen un aprenentatge més flexible i operatiu.


Sobre aquest tema, el vicerector Vicent Botti ha afegit que "la UPV té ja molta experiència en la producció de materials multimèdia i en cursos MOOC (massive open on-line course, en anglès), que estan sobradament verificats, la qual cosa permet donar aquest pas amb garanties suficients. No són només vídeos, sinó que formen unitats didàctiques que es completen amb avaluacions perquè els alumnes puguen comprovar el seu progrés".


Experiència pilot en ADE i Enginyeria Informàtica


El projecte pilot arrancarà amb 10 assignatures (un curs complet) dels graus d'ADE i d'Enginyeria Informàtica, i hi participaran entre 20 i 30 alumnes voluntaris de segon curs d'ambdues titulacions. A més, es proposa que el professorat participant en aquesta experiència tinga un reconeixement addicional del 25% dels ECTS de cada assignatura per la labor de preparació de materials.


(A. Argilés)


Més informació


Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share


Notícies destacades


Termes romanes de Mura Termes romanes de Mura
Un treball de recerca de Santiago Tormo és el guanyador del 16è Premi Demetrio Ribes, dotat amb 6.000 euros
Jose Bonafont, Premi Talent Jove Jose Bonafont, Premi Talent Jove
Màster en Biotecnologia Mèdica, investiga el tractament de malalties genètiques a través de l'edició genòmica
De Venècia a Atenes De Venècia a Atenes
UniRaid UPV Team, que cerca patrocinadors i col·laboradors, repartirà roba, joguets, instruments i material escolar durant la pròxima edició del ral·li
Patrimoni vitivinícola Patrimoni vitivinícola
Personal investigador de la UPV rescata antigues varietats de vinya de la Comunitat pròximes a la desaparició
Premi Mete A. Sozen Premi Mete A. Sozen
Els catedràtics Pedro Miguel Sosa i Luis Pallarés, i el doctor enginyer Carlos Meléndez, guardonats pel American Concrete Institute
Primers d'Europa Primers d'Europa
Dos investigadors de la UPV encapçalen, a Europa, el rànquing d'articles més citats en el camp de l'ANP

EMAS upv