Implexa, una nova manera d'aprendre logística

Un professor del campus d'Alcoi crea un joc informàtic per a ensenyar conceptes bàsics de logística als alumnes

El professor del Departament d'Organització d'Empreses del campus d'Alcoi de la UPV, Alejandro Rodríguez Villalobo és el creador d'Implexa, un innovador joc per a ajudar a comprendre com funciona la gestió de la cadena de subministraments.

La idea del joc li va sorgir per la intenció que els alumnes aprengueren a partir d'una experiència amena, utilitzant amb aquesta finalitat les últimes tecnologies.

En el desenvolupament d'Implexa ha emprat més d'un mes a dissenyar-lo i programar-lo. Si bé el va provar al principi amb professors del campus, han sigut els alumnes de la primera promoció del Màster Universitari en Enginyeria d'Organització i Logística, els primers a poder experimentar-hi i els resultats han sigut francament positius.

Rodríguez Villalobos es planteja la possibilitat de comercialitzar aquesta aplicació i introduir algunes millores, després de rebre peticions de professors d'altres universitats i de mateixa UPV. Encara que tampoc descarta la possibilitat d'ampliar la gamma i crear altres jocs que complementen Implexa.

El joc

Implexa és un joc multijugador en xarxa on cada jugador maneja una empresa que forma part d'una cadena de subministrament. Pot simular múltiples nivells de proveïdors i diferents configuracions de la xarxa d'aprovisionament.

A mesura que el jugador pren decisions i executa accions, ràpidament Implexa realitza tots els càlculs en temps real (costos, nivells d'inventari, lead-estafe, efecte fuet (bullwhip), etc.) i mostra gràficament el resultat a l'instant.

Implexa funciona en múltiples dispositius i sistemes operatius (PC, Mac, Linux, Android, iOS). La moderna interfície d'Implexa s'adapta automàticament a la resolució i orientació de la pantalla.

El joc està allotjat en un servidor extern que permet l'accessibilitat des de qualsevol lloc del món.No és necessari instal·lar res a l'ordinador. Tot està preparat per a usar, i només es necessita un navegador i connexió a Internet.

UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries