Times Higher Education Ranking

La UPV es troba entre les 400 millors universitats del món, i és, a més, l'única espanyola de caràcter tecnològic que ha aconseguit posicionar-se en aquest prestigiós rànquing.

La Universitat Politècnica de València es troba entre les 400 millors universitats del món, segons l'última edició del Times Higher Education World University Rànquings (THE). En concret, la UPV se situa en el rang 351-400; és, a més, l'única universitat tecnològica espanyola que ha aconseguit posicionar-se en aquest prestigiós rànquing.

Per a elaborar-lo, en aquest estudi es tenen en compte diferents indicadors relacionats amb la investigació, docència, transferència del coneixement i internacionalització de les universitats, entre aquests, el nombre d'articles publicats, el volum de negoci generat per l'activitat investigadora, la projecció internacional o el nombre de cites.

El rànquing està encapçalat per l'Institut Tecnològic de Califòrnia, seguit de les universitats de Harvard, Oxford, Stanford i l'Institut Tecnològic de Massachusetts.

Pel que fa a les universitats espanyoles, són 9 les que es troben entre les 400 primeres de tot el món: la Pompeu Fabra, l'Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, l'Autònoma de Madrid, la Universitat de Navarra, la Rovira i Virgili, la Universitat de València i la Universitat de Vigo, a més de la Universitat Politècnica de València.

Els resultats d'aquesta última edició del THE confirmen els que ja havia obtingut la Universitat Politècnica de València al llarg de l'any en els principals rànquings internacionals universitaris. El passat mes d'agost, la Universitat Jiao Tong de Xangai va publicar una nova edició del seu rànquing; en aquest, la UPV es va situar en l'interval 301-400 del món.

Així mateix, fa a penes un mes, la consultora Quacquerelli Symonds va donar a conèixer la desena edició del QS World University Rànquings; la UPV va ocupar llavors el lloc 383 entre les 800 institucions incloses, la qual cosa suposa una important millora pel que fa als resultats obtinguts un any abans, quan va assolir el rang 401-450 a escala mundial.

Finalment, a mitjan maig, la UPV tornava a situar-se entre les 100 millors universitats del món amb menys de 50 anys d'antiguitat, segons el rànquing Times Higher Education 100 Under 50 (THE 100 Under 50). Entre les espanyoles, la UPV va ser la primera politècnica i la cinquena de les sis que van aconseguir situar-se en aquesta classificació.

En definitiva, la UPV és l'única universitat tecnològica espanyola que apareix sense excepció en tots els rànquings internacionals, independentment dels criteris que es valoren en cada cas i de la metodologia emprada. En paraules de Phil Baty, editor de THE 100 Under 50, "estan sorgint noves potències en l'educació superior i en la investigació en l'àmbit mundial". I la UPV es troba entre aquestes.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom