Rànquing QS

La Universitat Politècnica de València millora la posició entre les primeres universitats del món. Se situa en el lloc 383 entre les 800 analitzades.

La Universitat Politècnica de València es troba entre les 400 millors universitats de tot el món, segons la nova edició del QS World University Rankings. La UPV ocupa el lloc 383 entre les 800 institucions incloses en aquest rànquing internacional, i millora així els resultats obtinguts l'any passat, quan es va situar en el rang 401-450 a escala mundial.

Actualment, hi ha més de 20.000 universitats a tot el món. Aquest rànquing, que assoleix enguany la desena edició, es troba entre els més prestigiosos, juntament amb el de Xangai i el rànquing THE (Times Higher Education).

Elaborat anualment per la consultora Quacquerelli Symonds, el QS World University Rankings se sustenta sobre quatre pilars clau: investigació, qualitat de l'ensenyament, reputació empresarial i internacionalització. Per a això, l'estudi es basa en l'anàlisi de sis indicadors: reputació acadèmica; reputació entre els empresaris; ràtio d'estudiants per professor; citacions per facultat, i proporció d'alumnes i professors internacionals.

"Els resultats obtinguts tant en aquest rànquing com en el de Xangai publicat el mes passat reforcen el treball desenvolupat des de la Universitat Politècnica de València, tant en investigació com en innovació i formació. En el cas concret del QS, podem destacar la millora en el nombre de cites i en internacionalització. Així mateix, cal assenyalar també l'alta valoració per part dels ocupadors que contracten els nostres estudiants, la qual cosa suposa un reconeixement a la formació que oferim a les nostres aules", ha destacat el rector de la UPV, Francisco Mora.

A més de l'avaluació general, el rànquing analitza el treball de les universitats en cinc grans àrees del coneixement: Arts i Humanitats; Enginyeria i Tecnologia; Ciències de la Vida i Medicina; Ciències Naturals, i Ciències Socials i Gestió. La UPV destaca fonamentalment en l'àrea d'Enginyeria i Tecnologia, on està prop de ser una de les 100 millors universitats del món, en concret, està en el lloc 105.

El QS World University Rankings 2013-2014 està liderat per l'Institut Tecnològic de Massachussets (MIT), que repeteix en el primer lloc, seguit per la Universitat de Harvard, la de Cambridge, la University College of London i l'Imperial College London. Respecte a les universitats espanyoles, en són 18 les que se situen entre les millors 800 de tot el món.

"Malgrat haver-se quedat per darrere d'altres països en alguns indicadors, els resultats generals de les universitats espanyoles són positius, amb 10 de les 18 universitats mantenint-se o millorant posicions pel que fa a l'any anterior. Això es deu principalment a la reputació de les universitats espanyoles entre acadèmics i empresaris. No obstant això, per a romandre competitiva i seguir el ritme del món -cada vegada més accelerat- Espanya haurà d'invertir en les seues universitats i centres d'investigació", afirma el director de QS Intelligence Unit, Ben Sowter.

Per a Sowter, "el declivi de l'educació pública i la creixent predominança de les institucions privades significa que molts estudiants corren el risc de ser privats de l'opció a una educació de qualitat. En aquest sentit, el director de QS Intelligence Unit assegura que Espanya és un clar exemple d'aquesta situació, amb una economia que lluita per eixir d'una crisi que l'ha afectada profundament".

"Davant aquest panorama, i malgrat les protestes socials, el govern ha decidit reduir el dèficit públic a força de pujar impostos i de retallades que afebleixen el sistema educatiu nacional. Diversos indicadors suggereixen que la baixa competitivitat de l'economia espanyola ha sigut un dels elements claus que han conduït a la pèrdua de poder adquisitiu i a un alt nivell de desocupació en el país. Les universitats i els centres d'investigació, com a vectors d'innovació i desenvolupament de capital humà, podrien constituir-se en una plataforma per a superar la crisi. No obstant això, ha d'oferir-se el context adequat perquè puguen desplegar efectivament les seues activitats", conclou Sowter.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries