VI Congrés CUD

La Universitat Politècnica de València acollirà del 24 al 26 d'abril la sisena edició del Congrés Universitat i Cooperació al Desenvolupament.

La Universitat Politècnica de València acollirà la VI edició del Congrés Universitat i Cooperació al Desenvolupament els dies 24, 25 i 26 d'abril del 2013. Sota el lema "Desenvolupament Humà i universitat", el Congrés tindrà com a eix vertebrador el desenvolupament humà. L'objectiu final del Congrés és analitzar el paper de les universitats a l'hora de promoure aquest concepte de desenvolupament des de la investigació, la formació i el compromís de la institució universitària en la lluita contra la pobresa i la desigualtat.

Recollint l'experiència d'edicions anteriors (Valladolid 2001, Múrcia 2004, Madrid 2006, Barcelona 2008 i Cadis 2011), el Comitè Universitari Valencià de Relacions Internacionals i Cooperació (CUVRIC), integrat per les cinc universitats públiques valencianes, pren el testimoni per a organitzar la present edició. Una vegada més, el Congrés pretén ser un espai de trobada i reflexió sobre els reptes, desafiaments i oportunitats als quals s'enfronta la cooperació universitària per al desenvolupament.

D'aquesta manera, el VI Congrés Universitat i Cooperació al Desenvolupament s'estableix com a espai de trobada, anàlisi i reflexió sobre el treball que estan realitzant les universitats. Les 73 comunicacions i els 71 cartells seleccionats, que involucren centenars d'investigadors, així com les experiències d'educació per al desenvolupament que s'estan duent a terme per a formar i sensibilitzar les nostres comunitats universitàries i la població en general, són el millor testimoni de l'avanç de les universitats en pro del desenvolupament humà.

Entre altres experts, participen: Melanie Walker, de la University of the Free State of South Africa, que obrirà el congrés amb la ponència "Desenvolupament humà i justícia social"; Koldo Unceta de la Universitat del País Basc, Alejandra Boni de la Universitat Politècnica de València i Asunción Lera St. Clair del Center for International Climate and Environmental Research, que obriran el debat entorn a les polítiques universitàries, l'educació per al desenvolupament i la investigació, respectivament. Tancarà el congrés Des Gasper, de l'International Institute of Social Studies de l'Erasmus University Rotterdam, amb la conferència "Desenvolupament humà i universitat".

Es tu turno (UPV TV)

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades