Reconeixement al voluntariat

Els alumnes que van ser voluntaris en el Dia del Donant de Sang Universitari reben el reconeixement de la UPV i del Centre de Transfusió.

Han ajudat a aconseguir donants de sang entre els seus companys. Un total de 24 voluntaris, alumnes de la UPV, van participar en el Dia del Donant de Sang Universitari, celebrat el passat mes d'octubre, i ara tenen la recompensa, que són crèdits de lliure elecció i el reconeixement i diploma de la Universitat Politècnica de València i del Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana.

L'acte de reconeixement es va celebrar a la Casa de l'Alumne el passat 29 de gener. En presència de la delegada d'alumnes de la UPV, Inma Serrano, els vicerectors d'Alumnat i Cultura; Planificació i Innovació, i Ocupació i Acció Social, i també el director del Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana, Roberto Roig.

Roberto Roig va voler "agrair" als alumnes el seu treball i els va animar a seguir "col·laborant amb la societat" perquè el simple gest d'una donació de sang salva tres vides a través de les transfusions, els trasplantaments, les operacions o els tractaments contra el càncer.

La vicerectora d'Alumnat i Cultura, Victoria Vivancos, va mostrar satisfacció perquè "any rere any veiem i confirmem l'interès creixent dels nostres alumnes pel voluntariat".

Un dels 24 voluntaris que van participar en aquest acte de reconeixement és Raúl Plaza, estudiant de l'ETS d'Arquitectura de la UPV que es va fer voluntari del Dia del Donant, animat per la núvia. Satisfet, però exigent, va reconèixer que "queda moltíssim per fer".

El Dia del Donant de Sang Universitari s'ha celebrat en cinc ocasions al campus de Vera de la UPV; i el seu objectiu és aconseguir el major nombre possible de nous donants entre el col·lectiu universitari. Per a això, els voluntaris són un pilar fonamental, ja que durant setmanes expliquen la importància de la donació als seus amics i companys de classe.

Les dades a la UPV no són molt positives perquè el nombre de donants de sang ha anat disminuint, fins a un 30%, en els últims anys. No obstant això, en aquesta universitat ho tenim molt fàcil per a col·laborar, ja que les unitats mòbils del Centre de Transfusió es traslladen fins ací diverses vegades al mes. La pròxima cita serà el dimecres 6 de febrer a l'Àgora del campus de Vera.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%