Premi Kepler Prize

Cecilia Solís, investigadora postdoctoral de l'Institut de Tecnologia Química (UPV-CSIC), rep de l'Acadèmia Europea de les Ciències el premi Kepler Prize.

Cecilia Solís, investigadora postdoctoral de l'Institut de Tecnologia Química, centre mixt de la Universitat Politècnica de València i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), ha sigut guardonada amb el premi Kepler Prize for European Young Scientists (KEYS) 2012, atorgat per l'European Academy of Sciences (EURASC).

El premi reconeix la millor proposta de taller sobre nous nanomaterials aplicats a la tecnologia energètica realitzada per un grup de joves científics a escala internacional.

Cecília Solís, llicenciada en Físiques per la Universitat d'Oviedo i doctora en Ciència de Materials per la Universitat Autònoma de Barcelona (Institut de Ciència de Materials de Barcelona, ICMAB-CSIC), rep aquest guardó juntament amb tres joves investigadores europees més. Les quatre van presentar al concurs el taller New nano-structured materials for environmental-friendly energy conversion.

L'Acadèmia Europea de les Ciències (EURASC) promociona aquest premi per a joves científics que treballen a Europa, en universitats o centres d'investigació. El premi, que s'atorga a l'equip de científics seleccionat, consisteix en la subvenció financera per a realitzar un taller d'una setmana i abasta temes triats pels aspirants en un camp seleccionat per EURASC.

En aquest cas, el taller Kepler estarà dedicat a nous nanomaterials aplicats a tecnologia energètica. Dins d'aquest camp, la investigadora Cecilia Solís està treballant en materials ceràmics, en forma massiva i pel·lícules primes de conductors electrònics, iònics, protònics i mixts a alta temperatura les aplicacions principals de les quals són piles de combustible d'òxid sòlid (protòniques i iòniques), membranes de separació de gasos i sensors de gasos.

El taller de l'equip guanyador, New nano-structured materials for environmental-friendly energy conversion, tindrà lloc a Karlsruhe (Alemanya), en col·laboració amb l'Institut Karlsruhe of Technology (KIT) i l'estat de Baden-Württemberg. La data prevista és del 13 al 16 de maig de 2013 com a part del N-Mat Conference (DECHEMA).

• Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries