Josep Tornero

El catedràtic i investigador de la Universitat Politècnica de València Josep Tornero ha obtingut el Premi Henry Ford Technology Award 2012.

El catedràtic i director de l'Institut de Disseny i Fabricació (IDF) de la Universitat Politècnica de València, Josep Tornero ha sigut guardonat amb el Premi Henry Ford Technology Award- HFTA 2012, per les investigacions sobre el control de qualitat de les carrosseries d'automòbils mitjançant visió per computador i intel·ligència artificial.

Els Premis Henry Ford a la Tecnologia, creats el 1981, reconeixen anualment les millors innovacions tecnològiques del sector de l'automoció, implantades i validades en una o diverses de les factories de la multinacional Ford Motor Company. En aquest cas, la companyia nord-americana compta ja en les plantes d'Almussafes, Genk (Bèlgica), Detroit (Michigan) i Kentucky (Kentucky) amb túnels d'inspecció de defectes en carrosseries que incorporen la tecnologia desenvolupada pels investigadors de l'Institut IDF.

Es tracta de la primera ocasió en què un investigador o docent d'una universitat espanyola rep aquest reconeixement per part de la multinacional nord-americana. "Aquests guardons s'atorguen habitualment a personal de Ford i, en comptades ocasions, a investigadors externs. Es tracta, sens dubte, d'un reconeixement al treball desenvolupat des de l'Institut, com també a l'aposta de la nostra universitat per la transferència de tecnologia a l'entorn industrial, compromís inequívoc d'aquesta institució durant dècades", destaca Josep Tornero.

En el desenvolupament d'aquests túnels participen, com a part fonamental, ICEMI, que comercialitza el sistema d'inspecció al mateix temps que desenvolupa tota l'electromecànica del túnel; AUTIS Enginyers, responsable de la reimplementació del programari en un maquinari industrial i l'associació IDF, que dóna suport en les labors d'implantació dels sistemes.

Els túnels d'inspecció es fabriquen i verifiquen íntegrament a València abans de ser enviats a les factories receptores. "El projecte involucra actualment més de 30 enginyers altament qualificats d'ICEMI, AUTIS i l'Institut de Disseny i Fabricació (IDF); a més, la investigació que ha donat lloc a aquest premi ha permès contractar de forma directa 10 titulats de la Universitat Politècnica de València. Tot això és una prova inequívoca que la investigació i la innovació són la clau per a crear ocupació i eixir d'aquesta crisi", destaca Josep Tornero.

La cerimònia de lliurament del premi és el dimarts 9 d'octubre de 2012, a la central de Ford Europa a Colònia (Alemanya), que comptarà amb el president de Ford Europa. A l'acte s'espera l'assistència de directius i gerents de factories de la multinacional nord-americana de tot el món, així com d'importants empreses proveïdores del sector automobilístic.

• Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%