Fernando Savater

El dijous 10 de març de 2011, té lloc la "Trobada amb Fernando Savater" presentada per José Saborit, al Paranimf (edifici del Rectorat, 1a planta), a les 20 h.

Nascut a Sant Sebastià fa 63 anys, Savater és una autèntica eminència en els camps de l'assaig, la novel·la, la filosofia i el periodisme, entre els quals acumula múltiples guardons al llarg de la seua dilatada trajectòria.

Entre ells, destaquen el Premi Planeta 2008 per La hermandad de la buena suerte (en 1993 ja havia estat finalista per El jardín de las dudas), els premis Ortega i Gasset 2000, Continent 1999, etc.

"Filòsof de companyia", com a ell li agrada definir-se, propugna una ètica del voler en contraposició a l'ètica de l'haver de, és a dir, que l'ètica no ha de jutjar les accions per criteris abstractes i aliens a la felicitat pròpia.

Fernando Savater és catedràtic d'Ètica en la Universitat del País Basc durant més d'una dècada i col·laborador d'El País des de la seua fundació. Savater va ser al juny del 2008 el principal impulsor (al costat d'altres 20 intel·lectuals com Carmen Iglesias, Mario Vargas Llosa, Álvaro Pombo, Albert Boadella, etc.) del Manifiesto por la lengua común, en el qual reivindica el dret dels ciutadans de tot Espanya a rebre l'educació i a interactuar amb l'administració, tant estatal com autonòmica, en castellà.

Activista per la pau i contra el terrorisme al País Basc, va formar part del Moviment per la Pau i la No-Violència, el Fòrum d'Ermua i, en l'actualitat, pertany a ¡Basta ya! (associació que va rebre del Parlament Europeu el Premi Sájarov a la defensa dels drets humans). En aquest sentit, Savater, doctor honoris causa per la UNAM, la Universitat de Colima i la Universitat Autònoma de San Luis de Potosí, ha rebut també, entre d'altres, el Premi de la Concòrdia Fernando Abril Martorell de l'any 2000.

La trobada té lloc al Paranimf de la UPV (edifici del Rectorat, 1a planta), a les 20 h. L'entrada és lliure fins a completar la capacitat de la sala.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord