- -
UPV
 

Projecte SOMMER

L' ITQ (UPV-CSIC) participa en un projecte europeu que utilitza llum solar com a font d'energia per a la producció de combustibles renovables

[ 08/10/2024 ]

L'Institut de Tecnologia Química (ITQ), centre d'investigació mixt de la Universitat Politècnica de València (UPV) i del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) participa en el projecte ?SOMMER. Solar-based Membrane Reactor for Syngas Production?, el qual investiga el procés de producció de combustibles renovables i productes químics a través de l'ús de llum solar com a font d'energia utilitzant únicament CO2 i aigua com a matèria primera.

L'energia solar de concentració emprada en el projecte SOMMER es basa en sistemes de concentració òptics per a obtenir altes temperatures usant únicament la radiació solar. Aquestes altes temperatures produeixen vapor d'aigua que després és turbinat a les centrals termosolars per a obtenir electricitat. Alternativament, la calor generada en els receptors de les centrals termosolars de tipus torre pot també ser usada per a dur a terme reaccions que requereixen alta temperatura.

En el projecte SOMMER, de 4 anys de durada, es desenvoluparan reactors de membrana ceràmics avançats, capaces d'operar a 1500 °C. En aquests reactors es duran a terme les reaccions de dissociació de H2O i CO2 usant com a única aportació energètica l'energia solar de concentració. Aquestes reaccions donen com a producte una mescla anomenada gas de síntesi que s'utilitza com a precursor en la producció sintètica de productes químics d'alt valor afegit i combustibles per a transport.

“El projecte SOMMER és una oportunitat única per a aplicar la nostra experiència en materials i reactors catalítics de membrana a processos termosolars, una tecnologia clau per a produir combustibles renovables a partir d'aigua i CO2 de manera sostenible”, destaca Maria Balaguer, Investigadora responsable del projecte en el ITQ (UPV-CSIC).

SOMMER: tecnologia europea

A més de l’ITQ (UPV-CSIC), participen en el projecte els centres d'investigació alemanys German Aerospace Center (DLR), i Forschungszentrum Jülich (FZJ) i el centre català IREC. Respecte als socis industrials del projecte, també són part del projecte SOMMER les empreses europees hte, BASF, TITAN i Haldenwanger.

Des que es va iniciar SOMMER a la darreria del 2023, les empreses i centres de recerca que conformen el projecte s'han reunit en dues ocasions per a analitzar els avanços de la investigació i dur a terme el seguiment de les fites establides.

Notícies destacades


Continuaran necessitant ajuda Continuaran necessitant ajuda
334 estudiants de la UPV han patit algun tipus d'afectació significativa a causa de la DANA
QS World University Rànquings 2025 QS World University Rànquings 2025
La UPV, internacionalment reconeguda entre les 200 universitats més sostenibles del món
Entre les Top 100 Líders a Espanya Entre les Top 100 Líders a Espanya
Núria Lloret, catedràtica i investigadora de la UPV, figura per tercer any consecutiu entre les finalistes del rànquing
Estudiar en la UPV, garanteix l'ocupació? Estudiar en la UPV, garanteix l'ocupació?
Més del 40% de titulats UPV tenen treball així que acaben els estudis... i a l'any, quasi un 80%
Pròrroga en el pressupost Pròrroga en el pressupost
La Universitat Politècnica de València manté el seu pressupost vigent de quasi 427 milions d'euros per a l'exercici de 2025
12 de febrer, eleccions 12 de febrer, eleccions
La UPV acorda modificar les dates electorals convocades i fixa el 12 de febrer la votació en primera volta per a elegir rector/a i direccions d'estructures



EMAS upv