RSMA de les PAU

Murmuris, tos nervioses, el so del bolígraf sobre el paper, alguna cadira en moviment... si vols experimentar des de dins les PAU, submergeix-te en la banda sonora d'un examen real

[ 19/05/2023 ]

Si t'inquieta saber com serà l'experiència d'un examen de les proves d'accés a la universitat (PAU), ací pots escoltar una RSMA (ASMR en anglès) que t'ajuda a anticipar-te a aquell moment. El terme RSMA (resposta sensorial meridiana autònoma) és una sigla que fa referència a la sensació de formigueig en la pell –un lleu esborronament que comença en el cuir cabellut i arriba fins a la columna– associada a l'escolta de sons.

És possible que l'RSMA gravada a les PAU extraordinàries del 2022 al campus de Vera no arribe a produir l'agradable pessigolleig que prometen les clàssiques RSMA de murmuris suaus i veus amanyagadores. Però, sens dubte, ajudarà els prop de 22.000 estudiants que s’han convocat a les PAU de la Comunitat Valenciana 2023 a posar-se en la situació d’allò que es trobaran.

De fet, en l'àudio es poden escoltar tot tipus de sons i cruixits: des de les instruccions de la professora a l'inici i al final de la prova, fins al delicat repicament del seu calçat en passejar-se entre les taules, passant pel silenci total quan arranca el cronòmetre, les consultes en veu baixa, les tos nervioses, el tancament de la cremallera de les motxilles i estotjos o el carrisqueig contingut d'una cadira que s'arrossega… En total, una hora i 33 minuts d'àudio real.

Si t'examines a les PAU de juny o de juliol, potser vols usar aquesta banda sonora per a estudiar, concentrar-te millor, aprofitar cada hora, augmentar l'exigència i millorar el rendiment. I no oblides tampoc la resta de recomanacions per a superar de la millor forma aquest moment: dormir bé, fer pauses, practicar exercici, eliminar elements que distraguen, no mesclar assignatures, controlar els pensaments i automotivar-se.

Finalment, recorda que, objectivament, tot eixirà bé. L'estadística està de part teua: el 97,79% dels estudiants que es presentaren a la PAU 2022 van aprovar els exàmens, un percentatge molt similar al de les convocatòries anteriors.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla