Inauguració del curs a Gandia

Diana Morant: "La Universitat Politècnica de València m'ha ensenyat a veure els problemes com a situacions per a trobar solucions"

[ 11/11/2022 ]

El campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha celebrat la tradicional conferència inaugural. L'esdeveniment ha estat presidit pel rector de la UPV, José E. Capilla, i ha comptat amb la participació de Diana Morant, ministra de Ciència i Innovació, i la assistència d'altres autoritats i representants locals.

En el seu discurs, el rector Capilla ha manifestat que “el campus, multidisciplinari i obert, és clau per al desenvolupament social i cultural de la UPV en la seua vertebració, a través del territori valencià”. A més, és “font de talent i innovació, i representa el ferm compromís amb la comunitat universitària, amb Gandia, la Comunitat Valenciana i amb la societat en general”.

El campus de Gandia, una aposta de futur

Per part seua, Víctor Sánchez, subdirector primer i cap d'estudis, ha ressaltat que aquest “ha sigut un any excepcional en termes de projectes i finançament, i confirma el gran nivell i maduresa de la investigació realitzada al campus de Gandia”. En aquest sentit, ha recordat que “el volum econòmic d'R+D+I es va situar per damunt dels vuit milions d'euros”, una xifra molt superior a la registrada en els últims anys.

Així mateix, Sánchez ha recalcat el gran esforç realitzat “per augmentar l'oferta de títols de màster”. Com a exemple, va citar el Màster Universitari en Professorat d'Educació Secundària i el Màster en Intel·ligència Turística, en la implantació de la qual s'està treballant.

Conferència inaugural a càrrec de Diana Morant

Sota el títol "Ciència i innovació a Espanya: un nou impuls per a la transformació del país", la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, ha sigut l'encarregada d'impartir la conferència inaugural. Enginyera de Telecomunicació per la UPV, Morant va ser alcaldessa de Gandia durant el període comprès entre 2015 i 2021, i va visitar el campus de Gandia en moltes ocasions, secundant sempre aquest centre universitari amb la seua presència.

Morant ha declarat que la UPV “m'ha ensenyat a veure els problemes com a situacions per a les quals sempre es poden trobar solucions. Passar per aquesta Universitat marca, et dona un tret distintiu, organitza la manera de pensar. Avui soc una enginyera, una eterna estudiant que aprèn tots els dies, centrada en una missió: contribuir a crear una societat més feliç, més lliure, democràtica, pròspera i respectuosa amb el seu entorn, ara a través de l'impuls de la ciència i la innovació”.

Finalment, la ministra ha indicat que “des dels governs, hem de ser proactius per a crear noves oportunitats de treball i riquesa”. Perquè “vivim un canvi d'era que requerirà solucions enginyoses procedents de la ciència i la innovació, un espai d'oportunitats laborals de qualitat per a la gent jove”.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera