Boom de sol·licituds

La UPV obté el millor registre de preinscripció en màsters universitaris: un 24% més de sol·licituds, que es tradueix en un 11% més d'admesos

[ 25/07/2022 ]

La Universitat Politècnica de València ha cobert el 99% de les places vacants de màster universitari en les fases 1 i 2 de preinscripció. D'una oferta total de 3.255 places (una quantitat superior en un 7% a la de 2021) ja estan matriculats 1.239 estudiants (acceptats en la fase 1, que es va tancar a la fi de maig) i, en fase 2, s'han admès 1.980 alumnes que, entre el dilluns 25 i el dimarts 26 de juliol, han de formalitzar la matrícula.

Així doncs, en aquests moments, la UPV compta amb 349 estudiants admesos més que en el mateix període del curs anterior, una dada que suposa un increment de l'11% respecte a la preinscripció de 2021-22. Per a la vicerectora d'Estudiants i Emprenedoria, Esther Gómez, “el balanç és molt positiu. Òbviament hi ha diferències entre títols però, en general, tots els àmbits de coneixement tenen una demanda en primera preferència superior a l'oferta, excepte en el cas d'Agroalimentària i Forestal”.

Un ampli catàleg de 90 màsters i dobles màsters

En aquest pròxim curs, la UPV impartirà un total de 78 màsters universitaris i 12 dobles màsters, d'Arts i Humanitats; Ciències; Ciències de la Salut; Ciències Socials i Jurídicias; Enginyeria i Arquitectura, amb les sis sub-branques corresponents: TIC; Industrial i Aeronàutica; Gestió; Ciència i Tecnologia per a la Salut; Civil i Edificació, i Agroalimentària i Forestal.

El 66% d'aquests màsters universitaris han cobert totes les places oferides. I la resta oferiran les poques vacants que puguen quedar lliures des de finals d'aquesta mateixa setmana. De fet, la fase 3 de preinscripció s'obri aquest divendres 29 de juliol fins al 5 d'agost i continuarà després de vacances, des del dilluns 29 d'agost fins al dijous 8 de setembre.

Avançar el calendari: una decisió encertada

Es dóna la circumstància que la UPV va decidir, a inicis d'any, incorporar una fase prèvia addicional de preinscripció en màsters universitaris i avançar tot el calendari d'admissió. “Falten les dades de matrícula consolidada però, de moment, sembla que aquesta decisió ha tingut un efecte molt positiu en els resultats de la preinscripció”, ha assenyalat la vicerectora d'Estudiants i Emprenedoria, Esther Gómez.

Un autèntic boom de sol·licituds

En els últims nou anys, l'oferta de places de màster a la Universitat Politècnica de València ha crescut una mica més d'un 26%, mentre que la demanda s'ha disparat un 82%. Aquest augment de la demanda ha sigut sostingut durant l'última dècada (amb excepció d'un parell d'anys de lleugera ensopegada) fins a arribar a aquest últim període en què s'ha produït “un autèntic boom de sol·licituds: de 6.701 en el 2021-2022 hem passat a un total de 8.341 per al curs que ve, la qual cosa suposa un 24% més”.

Finalment, cal destacar que aquest increment de la demanda ha sigut generalitzat en pràcticament tots els àmbits, a excepció de la sub-branca d'Enginyeria i Arquitectura (Gestió) i Ciències de la Salut, que es mantenen o pateixen una lleugera reculada.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla