Rànquing de Shanghái per matèries

La UPV, top 100 mundial per a estudiar Ciència i Tecnologia d'Aliments, Ciència i Tecnologies Instrumentals i Ciències Agrícoles

[ 15/08/2022 ]

La Universitat Jiao Tong de Shanghái (la Xina), responsable de la publicació del rànquing global d'universitats més important del món -l'Academic Ranking of World Universities (ARWU), popularment conegut com el rànquing de Shanghái-, ha tornat a avalar una vegada més el nivell educatiu de la Universitat Politècnica de València (UPV) en el seu Rànquing Global de Matèries Acadèmiques (GRAS, per la seua sigla en anglès), que ha sigut publicat fa unes hores incloent a la politècnica valenciana entre les 100 millors universitats del món per a estudiar tres disciplines: Ciència i Tecnologia d'Aliments, Ciència i Tecnologies Instrumentals, i Ciències Agrícoles.

A més, l'edició de 2022 del rànquing, feta oficial a les 6 del matí d'avui (12 del migdia a Pequín) situa a la institució dirigida per José E. Capilla en el podi nacional en fins a 7 matèries. En concret, en Ciència i Tecnologia d'Aliments, Enginyeria Biomèdica, Enginyeria de Telecomunicació, Enginyeria Civil, Recursos Hídrics, Enginyeria Mecànica, i Informàtica.

Destacada en un total de 18 disciplines

En total, GRAS 2022 destaca a la UPV en un total de 18 disciplines, sent top 300 mundial en 11 d'elles: Ciència i Tecnologia d'Aliments, Ciència i Tecnologies Instrumentals, Ciències Agrícoles, Matemàtiques, Enginyeria de Telecomunicació, Enginyeria Civil, Recursos Hídrics, Ciències Veterinàries, Enginyeria Biomèdica, Química i Enginyeria Mecànica.

Així mateix, és top 400 també en Enginyeria Química, Ciència i Enginyeria de l'Energia, Gestió, Biotecnologia, Informàtica, i Administració i Direcció d'Empreses; i top 500 en Enginyeria Elèctrica i Electrònica.

Més de 5.000 universitats de prestigi internacional analitzades

El GRAS 2022 ha analitzat a més de 5.000 de les universitats de major prestigi del món, pertanyents a 96 països, i conté un total de 54 classificacions per matèries realitzades en funció d'indicadors acadèmics objectius i dades de tercers per a mesurar l'acompliment de les universitats del món en temes rellevants, inclosos els resultats de la seua investigació, la influència de la seua investigació, la seua col·laboració internacional, la qualitat de la seua investigació i determinats premis acadèmics internacionals basats en l'Enquesta d'Excel·lència Acadèmica (AES).

La Universitat Jiao Tong va començar a publicar el seu rànquing mundial d'universitats per matèries acadèmiques en 2009 i, en 2017, en introduir una metodologia millorada, el va transformar en l'actual GRAS. Finalment, al voltant de 1.800 de les universitats analitzades apareixen en la present edició del rànquing.

La millor politècnica d'Espanya

Aquest nou reconeixement per a la UPV adquireix una rellevància major si tenim en compte que l'atorga la institució més prestigiosa a nivell de certificació universitària internacional, la Universitat Jiao Tong, que el pròxim 15 d'agost publicarà la classificació de major prestigi en el món universitari, ARWU, on porta 17 anys incloent a la UPV entre les 500 millors universitats del món i la considera, avui dia, com la millor politècnica d'Espanya.

Amb tot, no sols el rànquing de Shanghái, en tots els seus vessants, reconeix el nivell educatiu de la UPV, també avalat per certificadors del prestigi de Quacquarelli Symonds (QS), que la inclou en el top 400 mundial i l'assenyala com a millor universitat de la Comunitat Valenciana, i Times Higher Education (THE), que la reconeix com una de les 300 universitats amb major impacte social i econòmic del món, a més d'incloure-la en el top 100 global en qualitat educativa, innovació i infraestructures, i producció i consum responsables.

Aquestes dades són, així mateix, especialment valorades pels estudiants a l'hora de triar el seu futur. No en va, aquesta mateixa setmana, la UPV ha batut els seus rècords històrics tant d'alumnat de nou ingrés com d'alumnes que han triat la politècnica valenciana com a primera opció per a cursar els seus estudis de grau.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial