U-Ranking 2022

La UPV imparteix la millor docència d'Espanya i és la 4a universitat més destacada del país

[ 23/06/2022 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la quarta millor universitat d'Espanya i imparteix la millor docència del sistema universitari de tot el país.

Així ho testifica la desena edició de l'U-Ranking, que classifica el sistema universitari nacional en funció dels resultats de les activitats docents, d'investigació i d'innovació de les universitats.

En l’actualització més recent, feta pública aquest mateix matí, el rànquing elaborat per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE) situa la UPV en el quart lloc de la classificació general, empatada amb la Universitat Autònoma de Barcelona, i com l’única alternativa a l'eix Madrid-Barcelona present en el lloc 9 nacional.

Entre les 10 primeres en totes les classificacions

A més de tot això, l'U-Ranking reconeix la UPV dins de les 10 millors nacionals en la totalitat de classificacions realitzades, ja que, a més de ser la 4a millor d'Espanya a nivell global, on és número u en docència i 8a en recerca i innovació, és 9a a nivell de volum general, on és 7a en docència i 9a en recerca i innovació en aquest segon àmbit.

El 98% del sistema universitari espanyol, analitzat

En total, l’U-Ranking analitza un total de 72 universitats públiques i privades, i examina més de 3.500 graus i dobles graus, que cobreixen d'aquesta manera el 98% del sistema universitari espanyol en termes de nombre d'estudiants de grau.

L'índex es construeix a partir de 20 indicadors que s'agrupen en dues dimensions (docència, i recerca i innovació), i inclou les universitats que compten amb informació, almenys, en 18 d'aquests 20 indicadors. Les dades utilitzades provenen de sistemes d'informació i estadístiques públiques.

Per a avaluar tant l'activitat docent com la investigadora i d'innovació de les universitats, es consideren quatre àmbits en cadascuna d'aquestes grans dimensions: recursos, producció, qualitat i internacionalització.

Avalada per tots els rànquings internacionals de primer nivell

Aquest gran resultat s'uneix als obtinguts per la UPV en la totalitat de rànquings d'universitats de primer nivell internacional: ARWU (popularment conegut com el rànquing de Xangai), QS i THE.

No en va, en la seua edició més recent, Times Higher Education (THE) reconeix la UPV com una de les 300 universitats amb major impacte social i econòmic del món, i la inclou dins de les 100 millors en qualitat educativa, innovació i infraestructures, i producció i consum responsables.

Per part seua, QS classifica la UPV entre les 400 millors universitats del món, i també dins de les 10 millors nacionals i número u de la Comunitat Valenciana. Així mateix, en l’última classificació per matèries, QS va destacar la UPV en un total de 19 disciplines, assenyalant-la com la millor universitat d'Espanya i la 41a del món per a estudiar Agricultura i Ciències Forestals, i situant-la entre les millors 150 del món en fins a set matèries.

Finalment, no pot deixar d'assenyalar-se que l’ARWU, considerat el rànquing d'universitats més prestigiós a nivell internacional, destaca la UPV com la millor politècnica d'Espanya, i la inclou, per 17è any consecutiu, en la seua classificació global de les 500 universitats més importants del món.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla