El PIAE+ ret homenatge als equips del curs 21-22

Responsables de centres i de màsters universitaris, l'Escola de Doctorat i l'ICE han rebut un reconeixement per la seua labor en el PIAE+

[ 23/06/2022 ]

Prop de 70 persones (entre professorat, personal i alumnat de la UPV) han rebut un homenatge per la implicació durant el present curs en el Pla integral d'acompanyament a l'estudiant (PIAE+) en la seua primera edició.

L'objectiu del PIAE+ és posar en el centre l'alumnat per a acompanyar-lo al llarg de tots els estudis universitaris: grau, màster i doctorat. Enguany, han participat en el PIAE+ aproximadament 2.000 estudiants i 200 docents.

La vicerectora d'Estudiants i Emprenedoria, Esther Gómez, ha assenyalat que “és cert que primer de grau és un curs molt important i, per això, els alumnes necessiten ajuda, però en màsters també tenim molts alumnes nous, que no coneixen la UPV, i que també necessiten una guia. Igual que passa amb l'alumnat de doctorat”.

Grau

Enguany, s'han fet activitats específiques segons les necessitats de l'alumnat en funció del curs del grau que curse. Per exemple, xarrades informatives sobre: com obtenir els certificats d'idiomes per a després poder sol·licitar el destí en els programes d'intercanvi acadèmic (Erasmus, etc.), com sol·licitar les pràctiques en empresa, com participar en Generació Espontània, com emprendre, què són les normatives de progrés i permanència i com els afecten…

Una de les novetats que es volen posar en marxa en els pròxims anys és evitar l'abandó en els primers cursos. Marina Alonso, coordinadora del PIAE+, ha explicat que “amb l’ajuda de la intel·ligència artificial ens agradaria detectar si un alumne vol deixar els seus estudis, fins i tot abans que ell ho sàpia, per a tractar d'ajudar-lo. N’hi ha indicis, com veure en els parcials del primer quadrimestre a quantes assignatures no s'ha presentat o si, acabat el primer quadrimestre, n’hi ha molts crèdits que no ha superat, o veure el nombre d'accessos a PoliformaT”.

Màster universitari i doctorat

Durant aquest curs s'han fet activitats generals per a tot l'alumnat de màster universitari i de doctorat. Per això, una de les novetats que es plantegen per a l'any vinent és realitzar activitats específiques segons el màster i segons el doctorat.

La vicerectora ha indicat que “per a dur a terme aquestes activitats específiques és necessària la implicació dels directors dels màsters i dels doctorats”. A més, ha assegurat que “la participació en el PIAE+ té per al professorat un reconeixement en l'índex d'activitat docent (IAD) com a hores de tutorització als estudiants. I a l'alumnat, se li reconeixen crèdits per activitats”.

Xarrada sobre salut i dormir

En l'acte de reconeixement, Jana Fernández, autora del llibre Aprende a descansar i d’El podcast de Jana Fernández, sobre benestar i descans, ha oferit la xarrada “Quan el son millora, tot millora”, en la qual ha destacat que “dormir serveix per a consolidar la memòria i l'aprenentatge, modular la resposta immune, regenerar i créixer, equilibrar el sistema hormonal i l'emocional, i netejar el cervell i el sistema glimfàtic”.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera