Technovation Girls CV

La UPV ha acollit la final de la competició, en la qual xiquetes i joves d'entre 8 i 18 anys desenvolupen les seues pròpies aplicacions

[ 08/06/2022 ]

La UPV ha acollit la final de la competició Technovation Girls Comunitat Valenciana, en la qual han participat 53 xiquetes i joves entre 8 i 18 anys.

Cada any es llança un repte a les xiques per a construir un pla de negoci i una aplicació mòbil o dispositiu d'intel·ligència artificial, que faça front a un problema social local. A la Comunitat Valenciana, aquest programa el promou Talent Growth Management i compta amb la col·laboració de l’American Space València de la UPV.

Premis a les millors app

El premi a la millor app en la categoria Principiant (begginer) ha sigut per a Diverstudies, una aplicació per a ajudar persones amb necessitats especials a aprendre a través del joc.

En la categoria Júnior, el premi ha sigut per a l'app VitalBite, pensada per a ajudar la joventut a detectar i fer seguiment a l'anorèxia i la bulímia.

El premi a la millor app en la categoria Sènior ha sigut per a Cuimas, creada per a ajudar persones majors a usar la tecnologia i cobrir necessitats com demanar ajuda als seus contactes.

Els equips guanyadors de la final autonòmica aniran a la final europea. Si guanyen allí –com ha ocorregut altres anys– participaran en la final mundial que se celebra a San Francisco.

Technovation Girls

Technovation Girls és el programa de competència empresarial tecnològica per a xiquetes i dones joves més gran del món, a més del projecte insígnia de l'associació americana sense ànim de lucre Technovation. Aquest concurs ofereix a xiquetes de diferents països l'oportunitat d'aprendre les habilitats necessàries per a convertir-se en emprenedores i líders tecnològiques.

En la competició, les participants s'organitzen en equips i aprenen a utilitzar l'app Inventor, i a desenvolupar la seua pròpia aplicació. Cada equip compta amb una o diverses persones adultes que actuen com a mentores i que no és necessari que tinguen formació prèvia, perquè la rebran durant el programa.

L’American Space València col·labora amb aquest projecte des del 2018, i unes 1.700 joves de la Comunitat Valenciana han participat al llarg d'aquests anys.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC