Una UPV aliada de la comunitat LGTBI+

Aquest 28 de juny, Dia Internacional de l'Orgull, llig el comunicat del rector Capilla en defensa del principi d'igualtat i no discriminació

[ 27/06/2021 ]

"El reconeixement a la comunitat LGTBI+ en la commemoració del 28 de juny d'enguany continua estant marcat pels efectes que la pandèmia ha provocat en els seus drets individuals i col·lectius.

Una primera aproximació als impactes suportats per la població LGTBI+ és avançada per l'Oficina de l'Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Drets Humans (ACNUDH) que estableix, entre altres conseqüències, majors índexs de discriminació en l'educació, en l'ocupació i en l’atenció sanitària.

El present de la nostra joventut, com ha assenyalat Michelle Bachelet, alta comissionada ACNUDH, és inquietant pels intents de la seua exclusió, discriminació i marginació.

Com a rector de la Universitat Politècnica de València, en aquesta efemèride la meua preocupació es dirigeix de manera especial a la nostra comunitat LGTBI+ i l'exercici dels seus drets com a expressió d'una ciutadania plena.

L'increment de les actituds fòbiques i agressores dels drets individuals i col·lectius de la població LGTBI+ és una realitat segons l'últim informe publicat pel Ministeri de l'Interior: els anomenats delictes d'odi basats en l'orientació sexual i / o identitat de gènere s'han incrementat un 8,6% respecte al 2018, i constitueixen la tercera causa total del conjunt d'aquests delictes contra les persones per la seua pertinença a un grup o per la seua condició personal. Violència exercida pel fet de ser i sentir.

En aquest sentit, és fi de la UPV garantir la igualtat d'oportunitats i no discriminació per raó d'orientació sexual i identitat i / o expressió de gènere. A això es dirigeix la nostra activitat, desenvolupada pel Vicerectorat d'Art, Ciència, Tecnologia i Societat (VACTS) a través de la Unitat d'Igualtat, per a la implementació de les accions encaminades a la realització efectiva del principi d'igualtat i no discriminació.

La joventut LGTBI+, la seua energia resilient, genera la dinàmica imprescindible per a provocar la transformació necessària del nostre entorn immediat i del conjunt social. No podem permetre'ns deixar al seu únic esforç, a la seua generositat envers la resta, el treball per a aconseguir la igualtat efectiva.

Seguint la iniciativa Lliures&Iguals de Nacions Unides, la UPV es reconeix com a aliada de la comunitat LGTBI+ en la defensa de la igualtat de drets i el tracte just de les persones lesbianes, gais, bi, trans i intersex a tot arreu.

L'efectiu exercici dels drets individuals i col·lectius fonamenten la sostenibilitat social. Fem-la realitat des de la nostra aliança."

José E. Capilla Romá

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC