Aliança UPV-Huawei per a la futura 6G

La multinacional xinesa estableix amb l'iTEAM de la UPV la primera unitat d'investigació conjunta en 6G a Espanya

[ 21/09/2021 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) i Huawei Technologies han posat en marxa la primera Unitat Conjunta d'Investigació que la multinacional xinesa impulsa a Espanya per a avançar cap a la futura xarxa de comunicacions 6G.

“Huawei ha decidit invertir en diversos centres del món i a Espanya ha seleccionat la Universitat Politècnica de València pel seu lideratge internacional en el camp de les telecomunicacions i, principalment, de les tecnologies 5G”, va destacar Narcís Cardona, director de l'Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia de la Universitat Politècnica de València i catedràtic de l'ETS d'Enginyeria de Telecomunicació de la UPV.

Tot va començar en el Global 5G Event, celebrat a València

La creació d'aquesta unitat d'investigació a la UPV és fruit de quasi dos anys de treball. Tot va començar al juny del 2019, amb la celebració a València del 5G, organitzat per l’iTEAM de la Universitat Politècnica de València. “Aquell esdeveniment va convertir València en la capital mundial de la 5G i va reforçar el lideratge internacional de la nostra universitat en aquest àmbit. Ja llavors vam mantenir una entrevista amb el president de Huawei, primers contactes que ara fructifiquen en la posada en marxa d'una unitat d'investigació pionera al nostre país”, va destacar Narcís Cardona.

L'acord subscrit per totes dues entitats té una durada inicial de cinc anys, prorrogable cinc anys més. Huawei invertirà al voltant d'un milió d'euros cada any per a dur a terme diferents projectes d'investigació capdavanters a nivell mundial sobre la tecnologia 6G.

Els projectes seran escollits per un comitè format per cinc persones expertes de la multinacional xinesa liderats per Wen Tong, CTO de Huawei Wireless, i cinc més de l’iTEAM de la Universitat Politècnica de València: Narcís Cardona, com a director de la Unitat Conjunta, Jose F. Monserrat, José Capmany, Eva Antonino i Pascual Muñoz.

“La 6G crearà una nova generació de xarxes mòbils més enllà del que coneixem avui dia. Per a nosaltres, haver sigut triats per Huawei suposa un gran impuls al lideratge internacional de la UPV respecte al disseny de les futures tecnologies mòbils, així com una oportunitat sense precedents per a tenir un paper clau en el futur del progrés tecnològic”, va apuntar el llavors rector Francisco Mora, qui, acompanyat del vicerector d'investigació, innovació i transferencia, José E. Capilla, va inaugurar la Unitat Conjunta d'Investigació entre la multinacional xinesa i la Universitat Politècnica de València.

La primera reunió de treball de la Unitat UPV-Huawei va tenir lloc de forma telemàtica. “Avui hem donat el primer dels passos en una relació que Huawei considera clau en la seua estratègia d'aliances amb els pioners en la investigació mundial”, va afirmar Wen Tong.

[Peu de foto: d'esquerra a dreta, Pascual Muñoz, Jose F. Monserrat, Narcís Cardona, Francisco Mora, José Capmany, José E. Capilla i Eva Antonino]

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato