'Paisatge de Puerto Vallarta'

Promoguda per la Fundació Juan José Castellano Comenge, promociona la pintura d'artistes emergents de la Comunitat Valenciana. Està dotada amb 22.000 euros en premis, 15.000 per al primer i 7.000 per al segon

[ 12/11/2020 ]

El negre és el seu color i la pintura abstracta el seu estil. Álex Marco, llicenciat en Belles Arts per la UPV, ha guanyat el primer premi de la II Biennal Mª Isabel Comenge. Paisatge de Puerto Vallarta és el títol de l'obra guanyadora. Són dos quadres d’1,85 x 1,20 m, que formen part d'una sèrie d'11, i la tècnica utilitzada és tinta xina negra sobre paper gruixut, de 640 grams.

Álex Marco va produir aquestes peces durant la seua estada, del 2016 al 2017, a Mèxic, ciutat on va preparar una exposició individual a la seu mexicana de la Galeria Luis Adelantado. Marco, que es defineix com a artista visual perquè també treballa el videoart, explica que l'obra guanyadora va sorgir “arran d'uns esbossos que vaig dibuixar en unes vacances a Puerto Vallarta”. Compon “d'una manera codificada” i defineix la seua pintura com abstracta.

Tornaria a la facultat

Álex Marco, nascut a València el 1986, va estudiar a la Facultat de Belles Arts de la UPV, va acabar el 2009 i, a l'any següent, va cursar el Màster Universitari en Producció Artística, també a la Universitat Politècnica de València. Es va considerar artista des del moment que va xafar la facultat, i creu que el procés creatiu “té molt de ser autodidacta i prendre decisions cada dia”. Considera que el personal docent “ha d'ajudar-te a cercar el teu propi llenguatge, abans que dir-te com fer les coses”. Li agradaria tornar ara a la facultat “tenint les idees més clares”.

Acaba de tornarn d'una estada a Suïssa, on Álex Marco ha presentat un nou projecte a la Fira de Zurich, amb molt bon acolliment, malgrat les limitacions de visitants a causa de la pandèmia.

Foment de la pintura valenciana emergent

La II Biennal Mª Isabel Comenge és una iniciativa de la Fundació Juan José Castellano Comenge. La Fundació va nàixer al novembre del 2016, amb l'objectiu de contribuir al desenvolupament social i cultural de la Comunitat Valenciana. Juan José Castellano Comenge és un empresari valencià, vidu i sense fills, amant de l'art i col·leccionista. Juntament amb el catedràtic de Belles Arts de la UPV Horaci Silva, va donar forma a la fundació que porta el seu nom.

La Biennal de Pintura Mª Isabel Comenge és un homenatge a la mare de Juan José. És el premi de pintura amb major dotació econòmica de la Comunitat Valenciana. Destina 22.000 euros en premis per a fomentar la pintura d'artistes emergents nascuts o residents en aquesta comunitat. Són 15.000 euros per a l'obra guanyadora i 7.000 euros per al segon premi, que passen a formar part de la col·lecció de la fundació.

Una majoria de les obres, realitzades per artistes formats a la UPV

Dos terços dels artistes seleccionats en la segona biennal són persones llicenciades per la UPV. El segon premi ha sigut per al professor de la Facultat de Belles Arts Toño Barreiro, per la seua obra Flexia X; el primer accèssit és per a Nico Munuera, per Filum arens, i el segon accèssit, per a Carolina Ferrer, per El lloc de l'espera. Tots llicenciats en Belles Arts per la UPV.

Les obres seleccionades poden veure's, fins al 10 de gener del 2021, al Museu de les Reials Drassanes de València, a la plaça de Joan Antoni Benlliure, s/n.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla