Augmenta en més d'un 10% el nombre de sol·licituds

La UPV cobreix en preinscripció el 99,55% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2020-2021

[ 29/07/2020 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha cobert en la fase ordinària de la preinscripció el 99,55% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2020-2021. En total, de les 4.650 places oferides per la UPV, ja s'han cobert 4.629

Enginyeria Aeroespacial, nota de tall més alta

El Grau en Enginyeria Aeroespacial, que s'imparteix a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED-UPV), ha sigut, un any més, la titulació amb la nota d'accés més alta de la UPV, amb un 13,16. Li segueix, amb 13,02, el Grau en Biotecnologia, que s'imparteix a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural (ETSEAMN-UPV). En tercer lloc, figura el Grau en Enginyeria Biomèdica, que s'estudia a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials (ETSEI-UPV), amb 12,96.

Cal assenyalar, referent a això, que els resultats en les proves d'accés a la universitat (PAU) d'aquest curs han sigut millors que les d'anys anteriors, la qual cosa s'ha traduït en unes notes de tall més altes. En concret, fins a un 4% superiors.

Creixement sostingut en les TIC

Per àmbits, l'augment de demanda és generalitzat, excepte en el cas d'Agroalimentària i Forestal. Especialment destacable és el cas de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), que mostra un creixement sostingut en els tres últims cursos, a pesar que per al 2020-2021 no s'incorpora cap nova titulació de grau d'aquest tipus, com sí que va ocórrer en cursos anteriors.

En segon lloc, figura l'augment del 16% en l'àmbit de la construcció que, malgrat continuar lluny del nivell de demanda de 2010, confirma per tercer any la seua tendència creixent. Així mateix, la demanda de l'àmbit Industrial i Aeronàutic es manté molt estable en els últims cursos (molt per damunt de la resta d'àmbits de la UPV), i diversos graus d'aquesta branca mostren una enorme solidesa en termes tant de notes de tall, com de sol·licituds en primera preferència i sol·licituds totals.

En general, s'observa a la UPV una tendència creixent en la demanda de títols, molt marcada en els tres últims cursos. De fet, en el present, s'ha aconseguit un nou màxim històric de la sèrie, que ja supera per dos anys consecutius la demanda del curs d'implantació dels graus, 2010-2011.

Enginyeria Informàtica, el grau més popular

Considerant el nombre total de sol·licituds en primera preferència, Enginyeria Informàtica és el grau més popular de la UPV, amb un total de 668 per a 375 places. Li segueixen Enginyeria Aeroespacial, amb 552 sol·licituds de primera preferència per a 120 places, i Belles Arts, amb 525 sol·licituds per a 340 places.

Cueto, vicerector d'Alumnat: “Les dades són molt bones”

José Luis Cueto, vicerector d'Alumnat, Cultura i Esport de la UPV, ha declarat: “Encara que són dades de preinscripció de la convocatòria ordinària, que es completaran al setembre amb l'extraordinària, ja es pot dir que hi ha una millora. Tenim més sol·licituds a la UPV, i també ha augmentat el nombre de sol·licituds de primera preferència, que és una dada molt important a l'hora d'identificar l'interès real d'un estudiant en una determinada titulació”.

En general, és especialment significativa la dada del nombre de sol·licituds totals, que augmenten en més d'un 10% respecte a l'any passat. Així, de les 13.124 de 2019, es passa a 14.450 en 2020.

7 titulacions amb una nota de tall superior a 12 punts

Posteriorment, el vicerector ha assenyalat que les titulacions “que van molt bé són les que tenen una llista d'espera robusta i, sobretot, les que estan marcades com a primera preferència. Nosaltres, a la UPV, tenim diverses titulacions així, y un total de 7 han aconseguit una nota de tall per damunt de 12 punts”.

D'altra banda, dels 49 graus i dobles graus oferits per la UPV per al curs 2020-2021, “solament 5 no han cobert places en la convocatòria ordinària, però és més que presumible que es puguen completar al setembre”, ha conclòs el Vicerector d'Alumnat, Cultura i Esport de la UPV.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras