#VersionaThyssen

Marta Escrig, alumna del Grau de Belles Arts de la UPV, guanya el segon premi del concurs

[ 16/06/2020 ]

Marta Escrig, alumna del Grau de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha guanyat el 2n premi del concurs #VersionaThyssen, dotat amb 300 euros.

En la cinquena edició del certamen, el museu Thyssen-Bornemisza ha llançat una convocatòria, oberta a joves creadors d’entre 16 i 35 anys, perquè deixen volar la seua imaginació i reinterpreten un dels sis quadres seleccionats de la col·lecció de la institució. Les obres podien ser versionades mitjançant disciplines tan variades com el disseny gràfic, la il·lustració, la pintura, el collage o l'animació.

Cuina alpina

Marta, que va triar Cuina alpina, indica en el seu perfil d'Instagram que l'obra expressionista d'Ernst Ludwig Kirchner “va ser realitzada en l'estiu de 1918, durant el seu confinament voluntari en una cabanya alpina en Staffelalp, la qual cosa m'ha inspirat a realitzar la meua pròpia versió en aquest confinament obligatori”.

Sobre el seu treball, realitzat en pintura acrílica sobre cartó, l'alumna de la UPV afig: “S'estan donant noves maneres d'habitar l'espai, convertint els nostres habitatges en funció de les activitats desenvolupades; incitant al canvi de les teues accions habituals, de la teua manera d'estar i la manera de sentir; modificant, muntant”.

6 premis

Per a la present edició, #VersionaThyssen ha comptat amb els artistes Martina Matencio, Álex De Marcos i Daniel Aristizábal com prescriptors i membres del jurat, al costat d'un representant del museu i un altre de la Comunitat de Madrid. En total, han sigut atorgats tres primers premis de 700 euros i tres segons de 300, així com diversos passes d'accés preferent a la pinacoteca.

El lliurament de premis es va celebrar en un acte emès en streaming pel museu. En ell, va poder veure's una selecció de les obres presentades i gaudir de l'actuació musical de l'artista Mori.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial