Amazon University eSports

Stingrays UPV, vencedor de la League of Legends, disputarà el torneig europeu de mestres

[ 08/06/2020 ]

Stingrays UPV, l'equip d'estudiants de la Universitat Politècnica de València (UPV) que participa en la lliga Amazon University eSports, la competició de videojocs nascuda el 2015 amb la voluntat d'aglutinar i cohesionar a tots els jugadors i jugadores de videojocs de les universitats espanyoles, s'ha proclamat vencedor de la més prestigiosa de les 6 categories d'aquesta 5a edició del torneig, la League of Legends, i disputarà com a representant nacional l'University Esports Masters europeu.

A més, l'equip de la UPV, present en quatre de les sis finals, ha finalitzat segon en Counter Strike i tercer en Teamfight Tactics, obtenint així el millor resultat global de la seua història en els Amazon University eSports.

Competint des de la tardor

Integrada per 22 jugadors distribuïts per equips o competint de manera individual, Stingrays UPV va començar a participar-hi la passada tardor en un torneig classificatori disputat per conjunts pertanyents a més de 60 universitats. Després d'anar superant les diferents fases classificatòries, la competició va celebrar les finals fa pocs dies, en un esdeveniment, per primera vegada, disputat de manera no presencial amb motiu de la pandèmia de la COVID-19.

“No és el mateix, s'ha trobat a faltar que haja sigut presencial”, explica Alberto Comeche, banderer de l'equip de la UPV. “La gran majoria de la competició és virtual, però les finals se celebraven sempre presencialment a Madrid, cosa que no ha pogut ser enguany per la situació d'estat d'alarma”, explica.

Concentració i estratègia, elements clau

En qualsevol cas, la satisfacció per l'èxit obtingut per l'equip de la UPV en aquesta competició on la concentració i l'estratègia són elements clau, és el sentiment principal entre els integrants de Stingrays UPV, com explica Jorge Ruiz de la Torre: “L'important és passar-ho bé, sentir la satisfacció de competir i jugar amb els teus amics”.

Durant mesos, l'equip ha preparat la competició amb entrenaments constants davant altres rivals. “Quedem igual que faríem per a jugar un partit de futbol sala amb amics. Acordem una hora que ens vaja bé a tots i cerquem un altre equip que vulga enfrontar-se a nosaltres”, assenyala Jorge. El temps de joc, afig, va “des d'una hora i mitja o dues hores si juguem al millor de tres, i entre tres i quatre hores si juguem al millor de cinc”.

La UPV, la universitat amb més jugadors en les finals

A més d'aconseguir els seus millors resultats en l'historial del torneig, Stingrays UPV, que ha competit en els Amazon University eSports per quarta edició consecutiva, ha sigut la universitat amb més jugadores i jugadors en les sis finals disputades.

Si Stingrays UPV és capaç de repetir gesta en l'europeu, serà l'equip que represente al continent en el mundial de l'especialitat, tradicionalment disputat a la Xina.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla