Corify Care

L'empresa derivada de la UPV rep un milió d'euros per al desenvolupament d'ACORYS, un dispositiu per a millorar l'eficàcia i el tractament de la fibril·lació auricular

[ 19/05/2020 ]

Corify Care, empresa derivada de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha aconseguit una ajuda d'un milió d'euros dels Projectes d’R+D de Transferència Cervera, del Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI) del Ministeri de Ciència i Innovació, per al desenvolupament d'ACORYS, un dispositiu que, a partir d'una tecnologia creada per l'Hospital General Universitari Gregorio Marañón i la UPV, permet millorar l'eficàcia i el tractament, de manera no invasiva, de la fibril·lació auricular, una arrítmia cardíaca que afecta més de 10 milions de persones només a Europa.

La companyia, que ja ha validat la seua tecnologia mitjançant assajos clínics en més de 150 pacients de l'Hospital Gregorio Marañón i el Stanford Hospital (els Estats Units), aspira a introduir el seu producte en el mercat el 2023.

Centrada en l'arrítmia concreta de cada pacient

Andreu Climent, doctor en electrònica per la UPV, professor associat a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació (ETSET-UPV) i cofundador de Corify Care, explica que la tecnologia desenvolupada “se centra en cada pacient individual i en el seu tipus d'arrítmia concreta. Gràcies al nostre sistema no invasiu, el clínic pot veure com és l'activitat elèctrica de l'aurícula sense necessitat de catèters”.

Els resultats d'ACORYS, quant a la seua efectivitat enfront d'altres tècniques invasives, han sigut recentment publicats en Circulation: Arrythmia and Electrophysiology.

Captació de fons i equip de treball

Gràcies a aquest finançament del CDTI i al suport de l'European Institute of Technology in Health (EIT-Health), Corify Care s'assegura la viabilitat del seu pla d'industrialització d'ACORYS i obri un procés de fundraising (captació de fons) privat per al finançament del seu procés regulador com a pas previ a la comercialització del desenvolupament a Europa i als Estats Units.

L'equip de Corify Care el componen, juntament amb Climent, Francisco Fernández-Avilés (president), cap del servei de Cardiologia de l'Hospital General Universitari Gregorio Marañón; Felipe Atienza (director de màrqueting), electrofisiòleg i responsable d'investigació del mateix servei, i María S. Guillem (directora d'estratègia), investigadora i professora de l'institut ITACA de la UPV. L’empresa derivada té el suport de la consultora GENESIS Biomed, especialitzada en la fundació de companyies del sector de la salut i la biotecnologia.

Un 20% menys de cost sanitari i un 60% més de pacients curats

La fibril·lació auricular és l'arrítmia cardíaca més freqüent. S'estima que la prevalença a Espanya se situa, segons les dades de l'estudi OFRECE 3, en el 4,4% en la població major de 40 anys. La malaltia provoca una reducció significativa de l'esperança de vida (per risc d'embòlia, insuficiència cardíaca i demència) i un empitjorament de la qualitat d'aquesta. S'estima que el seu cost, només a Espanya, ronda els 2.000 milions d'euros anuals (2.300 € de mitjana, a l'any, per pacient).

“Gràcies a aquest nou paradigma de tractament que ACORYS introduirà”, assenyala Climent, “els sistemes sanitaris podrien estalviar-se prop del 20% dels costos actuals i augmentar el nombre de pacients curats en més d'un 60%”.

Corify Care

Corify Care és la primera empresa derivada sorgida del Servei Madrileny de Salut (SERMAS) i ha rebut el suport de CaixaImpulse. A més, la companyia va tancar una ronda llavor de 300.000 € per part d'una family office local, la qual cosa li ha permès constituir-se i disposar de plantilla pròpia. Ja al juliol del 2019, la companyia va aconseguir finançament d'EIT-Health per un import de 750.000 €, gràcies al qual ha pogut continuar el desenvolupament de la tecnologia a través del projecte AFFINE.

El model de negoci de Corify es basa en la instal·lació del seu sistema en consultes de cardiologia i sales d'electrofisiologia intervencionista, i en la venda del material fungible necessari per al registre de cada pacient, de manera que els clínics, en prendre la decisió sobre quin tractament aplicar a cadascun dels milers de pacients que cada any passen pels hospitals, puguen assegurar-se de l'eficàcia d'aquest.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras