Safe Smile

La Sucursal i la UPV presenten un nou model de pantalla facial per al sector de la restauració

[ 15/05/2020 ]

Un equip investigador de la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València (UPV), en col·laboració amb el grup La Sucursal, ha creat un nou model de pantalla de protecció facial, especialment ideada per al sector de la restauració, tant per a la cuina com per a la sala. Es diu Safe Smile i està pensada per a caps de sala, sommeliers, xefs i personal de cuina.

Tal com apunta Javier Andrés, director gastronòmic del grup La Sucursal i Premi Nacional de Gastronomia, “estem en una situació totalment inèdita, que ha canviat les nostres dinàmiques, un escenari que fa necessàries majors mesures de protecció en el sector de l'hostaleria. I a això respon aquest producte, sorgit de la col·laboració amb la UPV”.

Permet visualitzar l'expressió del rostre

Andrés destaca que és la primera vegada que es traslladaran a sala aquestes mesures d'higiene, la qual cosa suposa “una oportunitat per a continuar millorant les mesures de seguretat alimentària. El somriure d'un professional de sala és fonamental en l'exercici del seu treball. No hem d'ocultar-la. Aquesta és la filosofia amb la qual va nàixer Safe Smile”, afig el director gastronòmic del grup La Sucursal.

En aquest sentit, Dolores Furió, investigadora del Departament d'Escultura i professora de la Facultat de Belles Arts de la UPV, destaca com Safe Smile permet visualitzar l'expressió del rostre, “la qual cosa ajuda a normalitzar el tracte amb els clients, fent que aquests, a més de segurs, se senten còmodes en aquesta nova normalitat de convivència amb la COVID-19”.

Un producte segur, lleuger i que, qui l'utilitza, oblida que el porta

El disseny de la pantalla ha sigut realitzat per Rafa Ortega. “La premissa fonamental era trobar un producte 100% segur, lleuger… Que qui utilitze aquesta pantalla s'oblide que la porta, reforçant així la complicitat amb el client”, explica el dissenyador industrial.

La pantalla Safe Smile destaca per l’ergonomia, és molt lleugera i còmoda, i no s'entela. A més, té un doble ús. D'una banda, serveix de protecció buconasal i, d’una altra, amb un simple moviment (sense haver de tocar la cara), permet canviar la posició de protecció cap a la zona nasal i ocular a manera de visera.

La fabricació del producte està a càrrec de Rubén Tortosa, investigador del Departament de Dibuix i professor de la Facultat de Belles Arts de la UPV. Les pantalles es generen amb impressores en 3D de codi obert, d'extrusió, denominades FDM i, com a matèria primera, s'utilitza PLA, un material derivat de matèries primeres naturals i renovables al 100%, com la dacsa, la remolatxa, el blat i altres productes rics en midó.

Planteja un nou sistema de fabricació personalitzada

“L'esperit d'aquest projecte no és només el desenvolupament i la fabricació d'un producte per encàrrec”, apunten Tortosa i Andrés. “Pretén, a més, plantejar un nou sistema de fabricació personalitzada, a través de la utilització de les impressores en 3D, en el qual es té en compte l'ecologia, l'economia circular i l'economia taronja”, afigen.

El producte s'ha desenvolupat sota la supervisió de People Are Science, empresa de consultoria científica en els sectors de l'alimentació, la salut i el medi ambient, que dirigeix Rosa Valenzuela. Aquesta companyia valenciana és la responsable del procediment tècnic i de seguretat per a la seua certificació.

Safe Smile ja es troba a la disposició del sector de la restauració, tant a nivell local com nacional.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera