Vanishing Grace

Lucas Donderis i Mario Caballero llancen, juntament amb dos companys més, un videojoc ambientat en el 2053 que supera les 10.000 descàrregues a l'abril

[ 08/05/2020 ]

Lucas Donderis, estudiant del Màster en Arts Visuals i Multimèdia de la Universitat Politècnica de València (UPV), i Mario Caballero, alumne del Màster en Producció Artística de la UPV, són dos dels quatre joves –junt amb Alejandro Càceres i Jorge Maiz– que integren l'estudi independent Monte Perdido, responsable del llançament del joc de realitat virtual Vanishing Grace, que en menys d'un mes ha superat les 10.000 descàrregues.

“L'estancament del mercat de l'art i la nostra necessitat de trobar un lloc laboral, junt amb el potencial artístic dels videojocs i el creixement del sector de la RV, van impulsar la nostra motivació per a conjuminar totes les nostres inquietuds en un mateix projecte”, explica Donderis, que recorda especialment una assignatura del màster, “Narrativa i Videojocs, que va catapultar el meu interès cap a aquest sector i va tenir molt a veure en el desenvolupament del meu TFM”.

El cas de Mario és diferent, ja que, més que una assignatura puntual, creu que va ser el màster, en general, el que li va brindar “una base sòlida per a poder enfrontar els reptes que la implementació de dissenys i animacions requereix en un projecte d'aquestes característiques”.

Buscant a Grace en el 2053

Vanishing Grace està ambientat en l'any 2053 i té com a protagonista a Joel, qui decideix emprendre un viatge per a cercar a Grace, una amiga de la infància que ha desaparegut en circumstàncies misterioses deixant un diari de viatge en forma de múltiples cassets.

“Al llarg del joc” detalla Donderis, “ens anem submergint en les peculiaritats de la personalitat de Grace, en per què decideix fugir d'una ciutadella que detesta, i què espera trobar fora de les seues muralles, en un món desolat i castigat per esdeveniments climàtics”.

Una versió de demostració fàcil de jugar i oberta a suggeriments de modificació

Després d'un any treballant en el videojoc, el llançament de Vanishing Grace es va produir el passat 10 d'abril, en una fase que han denominat pre-alpha. “Volem donar a entendre a la comunitat de jugadors que tot element de la nostra demo, ja siga mecànic o estètic, no és definitiu i que pot canviar. La nostra demo és de joc fàcil, per descomptat, però ens semblava interessant destacar que encara ens queda molt de treball i que estem oberts a tot suggeriment”, apunta Donderis.
L'èxit del producte és inqüestionable després de superar les 10.000 descàrregues en menys d'un mes. “Estem molt contents de com està reaccionant la gent i de la visibilitat que estem tenint”.

El repte d'unir art i tècnica

“En tractar-se d'un videojoc de realitat virtual”, afig Donderis, “l'optimització és molt important, però a més, en el nostre cas, es tracta d'un videojoc pensat i dissenyat per a realitat virtual mòbil, en concret, per a Oculus Quest, un headset de VR Standalone, és a dir, que funciona per si mateix, sense necessitat de connectar el visor per cable a un ordinador”.

Això suposa que la capacitat de processament és molt inferior a la d'una consola moderna, un ordinador mitjà o un mòbil de gamma mitjana-alta, la qual cosa “ens obliga a fer un treball molt eficient si volem que l'experiència de joc resulte fluida a 72 FPS”, detalla Lucas.

Tres de les quatre persones que conformen Monte Perdido estan graduades en Belles Arts, la qual cosa fa que, tal com explica Donderis, “els reptes que ens marquem com a fites de desenvolupament són molt ambiciosos i la seua implementació en aquest tipus de maquinari resulta complicada”.

La versió de demostració de Vanishing Grace es pot jugar en itch.io i en SideQuest de forma gratuïta. Per a això, només cal disposar d’un visor Oculus Quest o unes Oculus Rift.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera