Missatges saludables

Aquest mes de febrer, la UPV se suma a la campanya "Activa't contra el càncer" de conscienciació per a la prevenció d'aquesta malaltia

[ 11/02/2020 ]

La UPV, dins del marc de la iniciativa "Un missatge saludable per un objectiu comú", liderada per la Xarxa Espanyola d'Universitats Saludables (REUS) llança en aquest mes de febrer una nova campanya informativa i de conscienciació sobre temes relacionats amb la salut, dirigida a tota la comunitat universitària.

Aquest mes, la campanya que té per lema "Activa't contra el càncer" ens convida a mantenir unes pautes saludables com a via de prevenció i ens parla dels drets de les persones que pateixen aquesta malaltia.

Com indica l'OMS, el càncer és la principal causa de mort a tot el món. El 2015 es varen atribuir a aquesta malaltia 8,8 milions de defuncions.

Segons l'Associació Espanyola Contra el Càncer, si apliquem hàbits saludables a la nostra vida diària, podem disminuir la incidència d'aquesta malaltia al voltant d'un 50 per cent. A més, també aconseguim fer disminuir la mortalitat si ens detecten el càncer en les etapes més primerenques i ens administren tractaments específics més senzills i eficaços.

Actius en salut per fer front al càncer

La Universitat vol fomentar aquests hàbits saludables de moltes maneres, perquè tota la comunitat puga prevenir l'aparició de la malaltia a través dels actius en salut. Aquests actius són els factors que, a escala individual, grupal o col·lectiva, fomenten la creació de salut. I, per fer front al càncer, poden ser l'alimentació, l'activitat física, les relacions socials sanes o els entorns saludables.

Per això, cal que ens mantinguem actius contra el càncer i cercar eines a la Universitat que ens hi ajuden. Menjar sa, sortir a fer una volteta, cercar moments de relaxació, informar-nos sobre hàbits saludables, demanar fruita, pujar per les escales, gaudir amb els companys i companyes, i relacionar-nos amb professores i professors, conserges, el personal de les cafeteries...

Xarxa constituïda l'any 2008

Constituïda l'any 2008 i coordinada actualment des de la Universitat de les Illes Balears, la REUS està formada per 55 universitats; el Ministeri de Sanitat; el d'Educació, Cultura i Esport; la CRUE Universitats Espanyoles, i nou estructures de salut pública de les comunitats autònomes.

A més del compromís amb la promoció de la salut, la Xarxa treballa pels objectius de desenvolupament sostenible (ODS), que recull l'Agenda 2030. Per això, ha començat a llançar aquesta iniciativa de missatges saludables que aniran associats als ODS.

Personatges poma dissenyats per Roger Almendro

La campanya gira entorn d'una sèrie de personatges poma, dissenyats per Roger Almendro, que canvien de color segons el missatge i el seu estat d'ànim. De manera semblant a les emoticones, aquests colors i estatus serveixen per a remarcar l'actitud de la persona i indicar la conducta davant una situació determinada. La campanya, que es va iniciar recentment, s'estendrà al llarg dels pròxims deu mesos i finalitzarà al mes de juliol del 2020. Durant aquest període es llançaran deu missatges sobre temes relacionats amb la salut, i cada mes estarà liderat per una de les universitats membres de la REUS.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC