Entre els primers llocs de les universitats verdes

El rànquing GreenMetric situa la Universitat Politècnica de València entre les millors universitats del món en sostenibilitat

[ 19/12/2019 ]

L'índex GreenMetric, que analitza les polítiques de sostenibilitat dels centres d'ensenyament superior, ha qualificat la Universitat Politècnica de València (UPV) com una de les millors institucions del món en la matèria. En concret, la UPV ha obtingut en aquesta edició una nota final és 6.800 punts sobre un total de 10.000, la qual cosa la situa en el lloc 113.

GreenMetric és el rànquing per excel·lència del medi ambient. Està elaborat per la Universitat d'Indonèsia (UI) i estableix la classificació general a partir de sis categories individuals: eficiència energètica i lluita contra el canvi climàtic; gestió de residus; recursos hídrics; infraestructura; foment del transport no contaminant, i educació ambiental.

Entre les 50 millors del món en gestió de residus

La UPV és la 43 del món en gestió de residus, un paràmetre en el qual aconsegueix el 92% dels punts (1.650 dels 1.800 possibles). En aquesta variable, es valoren els programes de la Universitat en reciclatge de residus; les accions contra el malbaratament de paper i plàstic, i el tractament de residus orgànics i inorgànics, de residus tòxics i d'aigües residuals.

A més, la institució que dirigeix Francisco Mora apareix en la posició 56 en educació ambiental, que considera el nombre de publicacions, activitats, cursos, recursos captats, pàgines web, informes... relacionats amb la sostenibilitat i el medi ambient que la UPV emprèn a l'any.

La primera de les politècniques espanyoles i de la Comunitat Valenciana

En aquesta edició, s'han valorat un total de 780 universitats de tot el món, la qual cosa suposa un 10% més que en el curs anterior i vuit vegades més que el 2010, quan es va iniciar el rànquing. En el context local, la UPV destaca entre les 10 millors nacionals, i és la primera de les politècniques espanyoles i de la Comunitat Valenciana.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla