Setciències

Nous capítols del programa de divulgació científica per als més menuts produït per UPV TV

[ 12/11/2019 ]

Setciències, el programa de divulgació científica per als més menuts produït per UPV TV, estrena tres nous capítols, que ja es troben a la disposició del públic infantil en l'enllaç següent.

Ideat amb l'objectiu d'acostar la ciència a xiquets i xiquetes d'una forma amena, divertida i rigorosa, en cadascun dels capítols, el programa aborda un concepte científic en particular. Per exemple, en aquests nous lliuraments, Setciències ens revela per què hi ha algunes begudes que tenen bambolles, explicant així les claus de la reacció química de l'efervescència; també assistim a una 'classe de llengua' per a conèixer una mica més sobre els sabors bàsics; i fins i tot descobrim com podem esbrinar si un aliment concret té greixos.

De la mateixa manera que en temporades anteriors, el programa té també l'assessorament científic de José Mª Seguí Simarro, professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural (ETSEAMN-UPV), investigador de l'Institut de Conservació i Millora de l'Agrodiversitat Valenciana (COMAV) i reconegut divulgador científic. No debades, en el seu currículum figuren, entre altres, el premi Prismas Casa de las Ciencias i el Premi Europeu de Divulgació Científica de la Universitat de València.

Setciències, Mila i el Dr. Savi

Cada capítol comença amb els personatges principals de la sèrie, la marioneta Setciències i la seua amiga Mila, introduint el concepte científic. Parlant entre ells, sorgeix un dubte que el Dr. Savi acaba resolent amb un experiment ben senzill, sempre amb un llenguatge directe i un guió senzill, per a facilitar l'aprenentatge.

L'equip al complet

Setciències és una idea original de Raúl Valenciano, director i guionista del programa i realitzador d'UPV TV, duta a terme amb la col·laboració de la productora audiovisual Medianomedia. Completen l'equip Iván Gallego, dissenyador gràfic d'UPV TV i responsable de disseny i grafisme del programa; Luis Zurano, periodista de l'Àrea de Comunicació pertanyent a la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+i) de la UPV, responsable de la coordinació científica del programa; Antoni Martínez i Bernat, tècnic del Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la UPV; la periodista Vanessa Prat, que encarna a Mila; i Rafa Ordóñez, que posa veu al Dr. Savi.

Setciències compta amb el cofinançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera