Doctors 'honoris causa'

Luis Palmero i José Ramón Albiol, reconeguts per l'Odessa State Academy of Civil Engineering and Architecture

[ 31/10/2019 ]

Luis Palmero Iglesias i José Ramón Albiol Ibáñez, professors de la Universitat Politècnica de València (UPV), han sigut nomenats doctors honoris causa per l'Odessa State Academy of Civil Engineering and Architecture en reconeixement "a la seua destacada contribució al desenvolupament" de la mateixa institució acadèmica, universitat fundada el 1930 i, sens dubte, una de les més prestigioses d'Ucraïna.

En l'acte d'investidura, van estar presents el rector de l'Odessa State Academy of Civil Engineering and Architecture, Anatoly Kovrov; els membres del seu equip rectoral; el rector de la Universitat de Prydniprovska SHEI, Mykola Savytskyi; el vicealcalde de la ciutat d'Odessa, que va ser l'encarregat de fer lliurament dels esments, i el cap del Gabinet del Rector de la UPV, Juan Miguel Martínez Rubio, que va destacar en el seu discurs "el treball realitzat i l'excel·lent col·laboració entre totes dues universitats".

Palmero, expert en el patrimoni arquitectònic d'Odessa
Luis Palmero Iglesias és professor del Departament de Construccions Arquitectòniques i responsable de les assignatures Introducció a la Construcció (a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura, ETSA-UPV), i Construcció I (a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria d'Edificació, ETSEE-UPV).

A més, imparteix classe en el Màster Universitari en Edificació i en el MU en Arquitectura Avançada, Paisatgisme, Urbanisme i Disseny de la UPV, i des del 2013, ha fomentat l'intercanvi acadèmic, tant a nivell docent com investigador, entre la UPV i l'Odessa State Academy of Civil Engineering and Architecture.

Així mateix, Palmero ha estudiat el patrimoni arquitectònic d'Odessa, especialment les influències espanyoles i italianes que presenten alguns dels seus edificis, amb l'objectiu que la UNESCO els incloga en la sua llista de centres històrics. Finalment, cal destacar que en qualitat d'editor cap de la revista Vitruvi, International Journal of Architectural Technology and Sustainability, el professor de la UPV ha publicat nombrosos articles sobre el patrimoni històric i constructiu del centre de la ciutat ucraïnesa.

Albiol, gestor, investigador i col·laborador actiu amb Hyperloop UPV i Azalea
Per part seua, José Ramón Albiol Ibáñez és professor contractat doctor del Departament de Construccions Arquitectòniques de la UPV, i realitza la seua activitat docent a l'ETSEE de la UPV en qualitat de responsable de les assignatures Execució d'Obres (del Grau en Arquitectura Tècnica) i Tecnologia Constructiva (del Màster Universitari en Edificació).

Albiol és subdirector de Relacions Internacionals, Programes d'Intercanvi, Comunicació i Emprenedoria de l'ETSEE de la UPV. Així mateix, dirigeix el Saló Tecnològic de la Construcció EXCO; és comissari internacional de l'exposició itinerant "Research in Building Engineering", i col·labora activament amb Generació Espontània dins dels projectes Hyperloop UPV i Azalea.

En el camp de la investigació, Albiol participa amb quatre equips de la UPV en els àmbits de formigons especials, compòsits, estructures i materials avançats. Fruit d'això, s'han desenvolupat dues patents i tres més estan en procés de concessió.

L'Exposició itinerant internacional EXCO 19, inaugurada a Ucraïna
Coincidint amb el lliurament d'aquesta distinció, es va inaugurar a Ucraïna l'exposició itinerant internacional EXCO 19, realitzada amb nombroses aportacions del personal investigador ucraïnès. La mostra està promoguda per l'ETSEE de la UPV i compta amb la col·laboració de 48 universitats.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local