10 noves empreses emergents

StartUPV, la unitat d'emprenedoria dirigida a estudiants i persones titulades, continua incorporant talent al seu ecosistema emprenedor

[ 14/10/2019 ]

StartUPV, la unitat d'emprenedoria dirigida a estudiants i persones titulades de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha donat la benvinguda als deu nous projectes que s'uneixen al seu programa d'incubació, mentoria i acceleració d'empreses emergents (start-up).

La incubadora, que assessora i forma les persones que acaben de començar la seua aventura empresarial, integra nou d'aquests deu negocis a la fase Ready, la segona etapa d'un recorregut que comprèn des de la idea inicial fins a la consolidació del projecte a través de les quatre baules que componen el programa: Preincubació, Ready, Steady i Go.

Des d'enginyeria fins a animació

Les iniciatives empresarials plantejades, en aquesta ocasió, abasten nombroses temàtiques i sectors d'activitat, des de l'enginyeria fins a l'animació: Agencia Waup, companyia de màrqueting i disseny centrada en l'arquitectura; Brandhiking, dedicada a la comercialització de publicitat exterior en motxilles; Calaveres Animació, estudi d'animació en 2D; Journify, servei de vehicles compartits orientat a universitats i empreses; Neim, enginyeria d'elements logístics sostenibles; PequesBox, oferta de joguets per a infants a través d'un model de subscripció; Proyecto A, conjunts d'electrònica per a joves i adults; Solo Fly, agència de viatges per a organitzar escapades en solitari junt amb desconeguts, i Wisdom, consultoria de sustentabilitat.

Nova metodologia d'aprenentatge en electrònica... gràcies a una emprenedora de la UPV

Sonia Pérez de Villar, titulada en el Màster en Enginyeria Mecatrònica de la UPV, forma part d'aquestes persones emprenedores que estan fent els primers passos en la seua carrera cap a l'èxit empresarial.

La jove, de tan sols 24 anys, és la CEO de Proyecto A, un itinerari de formació en electrònica i programació per a adolescents que permet, de manera progressiva, aprendre a fabricar un semàfor, un piano, una estació meteorològica o una pissarra màgica.

La seua innovadora proposta ofereix una sèrie de paquets amb diversos nivells de dificultat: iniciació, intermedi i avançat. A més de la venda del producte, disponible a través de la seua pàgina web, Proyecto A organitza cursos intensius de cap de setmana i tallers puntuals on, a part d'aprendre electrònica, es pot adquirir una visió global d'altres camps com la mecànica, el disseny o la fabricació.

"Fa cinc anys que treballe en extraescolars tecnològiques de tota mena", explica Sonia, "i desenvolupar material per a edats de l'educació secundària obligatòria (ESO) era molt complicat".

Proyecto A és un pont entre els joguets de robòtica educativa per a infants i el material especialitzat que utilitza la gent professional: "Per a xiquets xicotets n'hi ha una barbaritat, però per a més majors no n'hi ha res. Després d'uns quants anys treballant i innovant, vaig pensar que era un problema que calia resoldre i em vaig posar a això", conta la jove emprenedora que, de moment, gestiona el projecte totalment sola.

A més d'aquestes empreses, que es troben en la fase Ready, l'empresa emergent Exponentia, centrada en el desenvolupament de noves tecnologies, accedeix directament a Steady, la segona etapa de StartUPV, en trobar-se en un grau de consolidació més avançat.

Suport institucional de la UPV

Aquestes empreses emergents es concentren en l'espai de treball col·laboratiu que ofereix StartUPV -gestionat per l'institut Idees UPV- a l'edifici 9B del campus de Vera (València). Allí, les diferents empreses emergents poden compartir experiències, generar sinergies entre si i desenvolupar la seua activitat a cost zero durant un any. En el mateix període de temps, el programa facilita, a més del cotreball, formació, mentoria, assessorament legal i ajuda per a accedir a finançament.

StartUPV, actualment, compta amb 30 empreses emergents en el desenvolupament de projectes individuals i col·lectius que es beneficien del suport institucional, els serveis de la UPV i el conjunt de personal expert que Idees UPV posa a disposició seua.

Casos d'èxit

Des de la seua creació el 2012, la unitat d'emprenedoria de la UPV ha acollit desenes d'empreses emergents i projectes que han rebut importants premis i reconeixements, com Beroomers, Closca, Tyris Software, Wildframe Media, Yeeply o Zeleros, entre molts altres.

Reeixides iniciatives de negoci que joventut emprenedora, formada a la UPV, ha aconseguit fer realitat amb el suport d'Idees UPV, la iniciativa pionera de suport a la creació d'empreses en l'entorn universitari espanyol que, des de fa més de 25 anys, impulsa l'esperit emprenedor i la innovació d'aquesta institució.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera