Class Central Ranking

Tres MOOC de la UPV (Basic Spanish 2: One Step Further; Excel: fonaments i eines, i Introducció a la inversió borsària), entre els 100 millors del món

[ 02/10/2019 ]

Tres cursos en línia oberts i massius (MOOC n'és la sigla en anglès) de la Universitat Politècnica de València (UPV) es troben entre els 100 millors del món segons el rànquing elaborat per Class Central, el cercador de MOOC més popular del planeta.

Es tracta, en concret, de Basic Spanish 2: One Step Further; Excel: fonaments i eines, i Introducció a la inversió borsària, tots amb valoracions superiors al 4,5 sobre 5 per part d'usuàries i usuaris.

El rànquing, elaborat anualment des del 2016, es duu a terme fent una relació dels MOOC que superen els 60.000 comentaris emesos per estudiants que fan ús de la plataforma.

Més de 300.000 persones inscrites en la continuació d'una sèrie de cursos en espanyol per a principiants

Dels cursos citats, Basic Spanish 2: One Step Further repeteix per segon any consecutiu entre els 50 millors MOOC de tot el planeta. Elaborat per les professores Ana Gimeno i Cristina Navarro, és la continuació d'una sèrie de cursos d'espanyol per a principiants.

En aquest, durant les tres edicions dutes a terme fins avui, s'han inscrit ja en total més de 300.000 estudiants, que destaquen en els comentaris, i entre molts altres aspectes, la gran quantitat d'exemples i exercicis d'utilitat oferits.

Bon material, bon personal docent i d'aplicació immediata

El segon curs de la UPV millor posicionat en aquest rànquing, Excel: fonaments i eines, és una de les propostes amb més èxit d'edX -plataforma de MOOC de l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) i la Universitat de Harvard basada en programari de codi obert- en espanyol. No en va, acumula un total de cinc edicions i més de 210.000 persones inscrites des del 2016.

"Bon material, bons docents i aplicable al treball immediatament" segons les persones usuàries, el curs forma part d'un certificat professional d'Excel per als negocis que permet a l'alumnat convertir-se en expert en aquest programa, fins i tot començant des de zero.

Una visió amena, en dues setmanes, per a conèixer el món de la inversió en borsa

Finalment, Introducció a la inversió borsària proporciona als usuaris i usuàries una visió panoràmica de la inversió en borsa en tan sols dues setmanes. "Amè, clar i ben explicat", segons les persones usuàries, el curs acumula més de 45.000 inscripcions en les cinc edicions dutes a terme fins avui.

La UPV, en els 10 primers llocs d'institucions amb més cursos entre els millors

En els 100 cursos inclosos per Class Central en el rànquing, apareixen un total de 53 universitats diferents, pertanyents a 18 països. Tres d'aquestes -el MIT (els Estats Units), la Universitat de Sheffield (el Regne Unit) i la Universitat de Ciutat del Cap (Sud-àfrica)- tenen cinc cursos en la classificació.

En un segon escaló, amb quatre MOOC entre els 100 millors, hi ha tres centres estatunidencs: la Universitat de Stanford, la de Michigan i la de Pennsilvània. Amb tres MOOC, és a dir, empatades amb la UPV, figuren cinc universitats més: la de Ciència i Tecnologia de Hong Kong, la Universitat Galileo de Guatemala, l'Institut de Tecnologia de Geòrgia (els Estats Units) i dues universitats australianes, Tasmània i Monash.

Class Central, el cercador de MOOC més popular del planeta

Class Central és una pàgina web l'objectiu de la qual és facilitar a l'alumnat la selecció dels cursos massius oberts en línia. Sota aquest paraigua, s'ofereixen més de 13.000 MOOC de quasi mil institucions a tot el món, que, al seu torn, procedeixen de les tres plataformes més potents en l'actualitat: Coursera, edX i FutureLearn.

Class Central ordena els MOOC d'acord amb els comentaris que publiquen les persones usuàries, la qual cosa ajuda al futur alumnat en la cerca d'un nou curs, ja que pot basar-se en l'experiència de qui l?ha precedit.

Segons Class Central, més de 20 milions d'estudiants han utilitzat aquest sistema per a decidir quin curs estudiar. En aquest rànquing, Coursera posiciona 45 cursos; seguida d'edX, amb 24, i FuturLearn, amb 17. La UPV ofereix els seus cursos a través de la seua pròpia plataforma, upvx.es, i d'edX.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla