6.000 en premis

I Concurs de Distincions a l'Excel·lència en les Pràctiques de l'Alumnat d'Enginyeria. S'atorgaran tres premis

[ 07/10/2019 ]

L'Institut de l'Enginyeria d'Espanya, l'IEE, en col·laboració amb l¿INECO, ha llançat el primer Concurs de Distincions a l'Excel·lència en les Pràctiques de l'Alumnat del Màster d'Enginyeria i la Joventut Enginyera. L'objectiu és reconèixer l'excel·lència en el procés de realització de pràctiques, la qual cosa és clau per a la potenciació de l'enginyeria.

Les pràctiques en empresa són claus per a l'alumnat, ja que adquireixen experiència i es consoliden els coneixements apresos. Les pràctiques són també positives per a les empreses, ja que aporten la motivació i el talent dels joves participants en els seus programes, un gran valor afegit, com també per a les universitats que tenen l'oportunitat de demostrar que la seua formació crea bones i bons professionals. Són, per tant, de gran importància en la potenciació del coneixement tècnic que és essencial per a desenvolupar un teixit socioeconòmic eficient.

L'Institut de l'Enginyeria d'Espanya (d'ara en avant, l'IEE), conscient de la rellevància de les pràctiques com un dels pilars del desenvolupament de l'enginyeria en el futur, dóna suport al reconeixement d'aquelles activitats realitzades per alumnat i empreses que hagen generat resultats excel·lents. Es destacaran les pràctiques que hagen assolit millores significatives i constatables en processos, productes, serveis i innovació tecnològica.

La finalitat del concurs és premiar tres pràctiques d'enginyeria realitzades en empreses establides en tot l'àmbit nacional que es consideren excel·lents per part del Jurat. S'especifica que les pràctiques s'hagen desenvolupat íntegrament o parcialment durant el curs 2019-2020, al llarg d'almenys un període de sis mesos.

Es desenvoluparà i decidirà en dues fases
El concurs està dividit en dues fases. En la primera serà la presentació de candidatures: fins al 30 de desembre del 2019, i la segona consistirà en l'avaluació dels treballs presentats, que es podran lliurar fins al 30 de juny del 2020. La decisió del Jurat i el lliurament de premis, es preveu que tindrà lloc al mes d'octubre del 2020, en un acte solemne que es celebrarà a la seu de l'IEE.

S'atorgarà un primer premi ,amb una dotació econòmica de 4.000 euros, al millor treball i dos accèssits de 1.000 euros al 2n i 3r treball classificat. A més, s'atorgarà una placa commemorativa a cada finalista i a les empreses representades en les pràctiques guardonades. És requisit imprescindible per a participar en el concurs que els treballs que es presenten hagen rebut com a mínim el suport d'algun membre de la Universitat en la qual curse estudis l'alumne o alumna, i de la seua tutora o tutor en l'empresa on haja realitzat la pràctica.

El Jurat valorarà especialment els treballs que suposen aportacions tangibles de l'enginyeria en temes d'interès general i amb capacitat de ser reproduïdes en el futur. Complementàriament es valoraran, entre altres aspectes, la temàtica social (serveis públics, gestió del coneixement, ocupació, Agenda 2030, desenvolupament sostenible, seguretat, millora del medi ambient); la dificultat, així com l'originalitat i la innovació, i l'impacte. A més de l'expedient acadèmic de l'alumna o alumne, es tindran en compte: la metodologia de supervisió de la pràctica; la qualitat de la documentació aportada, i la presentació davant el Jurat.

En l'enllaç que figura a peu de pàgina es poden consultar les bases de la convocatòria.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera