Ars Electronica

Alumnes del Màster en Arts Visuals i Multimèdia UPV exposen els seus projectes en la meca de l'art i la tecnologia

[ 16/09/2019 ]

Quan van rebre la invitació del festival internacional Ars Electronica, l'estudiantat i el director del Màster en Arts Visuals i Multimèdia (AVM) de la Universitat Politècnica de València (UPV), Moisés Mañas, no s'ho podien creure. La meca de l'art i la tecnologia a nivell mundial, que atrau milers de persones a la ciutat de Linz (Àustria), volia exposar els seus projectes en el seu quarantè aniversari. L'emoció, intensa ja per si mateixa, es va multiplicar en conèixer que mai abans una universitat espanyola havia posat els peus en la prestigiosa mostra.

Ràpidament, 12 estudiants del Màster es van lliurar a la proposta i van dedicar el seu estiu a la definició de les obres. Posteriorment, la comissió acadèmica del programa i el mateix Mañas, artista de reconeguda trajectòria en el sector de l'art i la tecnologia, van seleccionar els set treballs que, per a ells, millor funcionaven, atesos criteris de logística, estabilitat i costos de transport.

Crítica a les relacions entre cultura tecnològica i entorn natural

Els projectes seleccionats, exposats la setmana passada en la secció oficial Campus d'Ars Electronica, van ser: CONTRA, de Miguel Sislian; New Flesh Toys, de Guillem Sarrià; Reset the Forest, de Clara Molinicos; Hybrid Cellular Scaffolding, de Carlos del Valle; Network Interaction Sound Sniffer, de Sergio Lecuona; Sonicaedro, de Poli Mújica; i Insect a New Media, de Fernando Asensio, José Luis Cuenca, Alejandra Flórez, Silvia García, Noelia Medina i Jordi Sos. El fil conductor de tots aquests: Growing out of unnatural, una crítica que qüestiona les relacions entre la cultura tecnològica i l'entorn natural.

Una finestra oberta a més de 50.000 visitants

Per a celebrar el 40 aniversari del festival, Ars Electronica va preparar un complet programa d'esdeveniments que va ocupar la pràctica totalitat de la ciutat de Linz i va rebre més de 50.000 visitants.

Art, ciència, tecnologia i societat, units en un màster

El Màster en Arts Visuals i Multimèdia presenta un alt contingut tecnològic, però també analític, crític i creatiu, que utilitza els mitjans com a eina i canal d'expressió artística. El personal docent del programa assumeix la responsabilitat de percebre els canvis en l'entorn social, tecnològic i natural per a capacitar el seu alumnat en l'ús crític de les eines tècniques i conceptuals.

Durant dos anys, l'estudiantat ha d'assimilar i posar en pràctica les complexes connexions entre temàtiques molt diferents -filosofia, ciència, arts visuals, música, electrònica, informàtica...- i la seua pròpia manera d'entendre el món, la societat i la naturalesa.

Enfocaments innovadors d'ensenyament artístic i cultura dels mitjans en un mateix espai

Ars Electronica, juntament amb la Universitat d'Art i Disseny de Linz, va crear el 2002 un nou espai d'exposició en el festival amb un concepte innovador, que va denominar Campus.

Aquest espai va nàixer amb la intenció de mostrar -en un context professional relacionat amb les arts, la tecnologia, la ciència i la societat- els desenvolupaments que s'estaven realitzant en institucions internacionals d'educació superior de prestigi que tenen, al seu torn, en els seus plans d'estudis, enfocaments innovadors dins de l'ensenyament de l'art i la cultura dels mitjans.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC