- -
UPV
 

Efectivitat emocional

Les webs del València CF, el FC Barcelona, el Reial Madrid CF, l'Atlètic de Madrid, el Sevilla FC i l'Athletic Club, analitzades

[ 11/09/2019 ]

Un estudi desenvolupat per Quatechnion, empresa filial de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha analitzat el nivell d'efectivitat emocional dels sis clubs millor posicionats en la classificació històrica de la Lliga de futbol de Primera Divisió.

El resultat final és que el club que té una proposta en línia que desperta més i millors emocions és el Reial Madrid CF, seguit, per aquest ordre, del FC Barcelona, l'Atlètic de Madrid, el València CF, el Sevilla FC i l'Athletic Club.

Neuroweb

En l'estudi, les persones participants -aficionades de cadascun dels equips- havien de visitar cadascuna de les pàgines web oficials i comprar el nou equipament. Per a analitzar les seues emocions, el personal investigador de Quatechion va utilitzar una eina anomenada Neuroweb, que combina l'ús de diferents tecnologies de mesurament del comportament humà aplicades a entorns virtuals.

Segons explica Jaime Guixeres, soci fundador i CEO de Quatechnion, i investigador de la UPV, en aquest estudi, durant la navegació de les persones participants, es van mesurar els nivells d'atenció visual segon a segon per a conèixer quins elements de la web van ser els que més i els que menys els van cridar l'atenció, si es transmetia el missatge de l'equip en la proposta visual, si la navegació pel lloc web era fàcil i intuïtiva i, finalment, la facilitat per a fer les tasques. "Amb aquesta finalitat, s'ha mesurat el seguiment ocular dels participants", afig Sergio Mata, director comercial de Quatechnion.

D'altra banda, l'estudi quantifica el nivell d'emoció generat per cadascuna de les pàgines web a través de la gesticulació facial de les persones usuàries durant la visita i compra dels productes, gràcies a un sistema de reconeixement facial. Al seu torn, l'interès d?usuàries i usuaris enfront del disseny de la web, les seues seccions, la informació o els productes oferits, s'ha mesurat a través d'una tecnologia que mesura l'activitat cerebral.

Suspens general en navegabilitat


Els resultats obtinguts en aquest estudi conclouen que, en general, tots els clubs de futbol suspenen en aspectes relatius a la navegabilitat. Prima, en general, la proposta visual enfront de la usabilitat de les seues pàgines web. "Això", apunta Guixeres, "pot incrementar el nivell de trànsit però, sense lloc a dubte, es tradueix en pèrdues econòmiques importants per als clubs. Únicament el Reial Madrid i el FC Barcelona estan per damunt de la mitjana en aquest sentit".


Des del punt de vista emocional, els equips que més enganxen són: l'Atlètic de Madrid i el Reial Madrid. La resta dels equips generen emocions neutres i, fins i tot, negatives, amb alts pics de frustració durant la compra de productes de marxandatge.


José Manuel Ausín, responsable de l'àrea de Neuroweb de Quatechnion, afig que el nivell d'interès cerebral "és una mètrica que ens indica el volum d'informació que el públic està disposat a codificar versus el compromís (engagement) que els genera la pàgina web. Només el Reial Madrid ha aprovat, amb una nota ajustada, davant dels altres equips. El tema de la fricció que generen les pàgines webs, així com la gran quantitat d'informació sense una estructura clara, genera un nivell alt de confusió i frustració".


Com a conclusió, l'autoria d'aquest estudi destaca que, des del punt de vista emocional, "les webs dels nostres millors equips de futbol a Espanya encara tenen molt de treball a fer si volen optimar tot el potencial de negoci que les seues plataformes virtuals ofereixen" .


Imatge cedida pel València CF


Notícies destacades


Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
L'ETSEADI (Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Aeroespacial i Disseny Industrial) substitueix la denominació d'ETSED
La UPV, en la semifinal de Solo de Ciencia La UPV, en la semifinal de Solo de Ciencia
Entre els deu semifinalistes, es troben Miguel López, investigador del CVBLab-Human Tech i Carolina Rober, doctoranda en la UPV
Primers passos del museu Ciéncia fallera de la UPV Primers passos del museu Ciéncia fallera de la UPV
La UPV celebra l'acte de lliurament de premis del I concurs "La Ciència a les Falles". Els ninots guanyadors, els primers d'aquest nou museu de la universitat
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC
La UPV i INCLIVA signen un conveni per a impulsar conjuntament la innovació en l'àmbit de la salut



EMAS upv