Captació de talent

Posa en marxa la 5a edició del seu programa Queda't, la inscripció de la qual ja està oberta

[ 09/09/2019 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha posat en marca la cinquena edició del Programa de captació de talent "Queda't", promogut pel Vicerectorat d'Ocupació i Emprenedoria i dirigit a posar en contacte 100 joves universitaris amb talent amb els responsables de recursos humans d'importants empreses espanyoles i de multinacionals establides al nostre país, a fi que hi duguen a terme pràctiques laborals, o fins i tot hi formalitzen un contracte laboral.

Evitar la fugida de cervells, l'objectiu
Aquesta activitat, que es duu a terme a través del Servei Integrat d'Ocupació de la UPV, persegueix l'objectiu de facilitar la inserció laboral dels cent millors perfils de la UPV amb empreses capdavanteres i compromeses amb l'ocupació. Es tracta d'una magnífica oportunitat perquè els ocupadors d'empreses capdavanteres s'acosten a la UPV i puguen seleccionar-ne el millor talent, i d'aquesta manera se n'evite la fugida a l'estranger.

Mitjançant aquest programa es vol premiar aquells estudiants i titulats que han sigut seleccionats tant pel seu expedient acadèmic com per la seua formació en competències transversals, ajudant-los a incorporar-se al mercat laboral. Es tracta d¿una iniciativa pionera a les universitats públiques espanyoles. El programa "Queda't" fou guardonat amb el premi del Consell Social 2018 en la categoria d'Innovació en la Gestió.

"Queda't" va dirigit, d'una banda, a tots els estudiants i titulats dels dos darrers anys que posseeixen un expedient acadèmic excel·lent i un perfil curricular destacable, i de l'altra, a empreses amb un llarg recorregut de col·laboració amb la UPV en matèria d'ocupació.

La inscripció, oberta fins al 15 d'octubre

Per a poder participar-hi, els aspirants s'hi han d'inscriure necessàriament a través de la seua intranet, amb el 15 d'octubre del 2019 (inclòs) com a límit. El procés de selecció, del qual eixiran els 100 participants triats així com els 20 reserves, constarà de tres fases. En la primera es valorarà haver fet pràctiques en empreses, així com les experiències internacionals o aspectes com ara formar part d'associacions d'estudiants, ser esportista d'elit, haver obtingut titulació en el conservatori, haver sigut delegat o delgada de curs, la pertinença a una ONG, els coneixements d'idiomes, etc.

La segona etapa classificatòria se centrarà en la realització d'una dinàmica de grup, duta a terme per tècnics d'ús del Servei Integrat d'Ocupació (SIO), en la qual es valoraran competències com ara la capacitat de treball en equip, la comunicació oral o el lideratge.

En la fase final, els 100 candidats seleccionats participaran en un esdeveniment que propiciarà el treball en xarxa (networking) entre empreses i participants i en el qual podran conèixer-se personalment. Enguany, la jornada tindrà lloc el 28 de novembre; aquests 100 joves hi podran demostrar les seues habilitats i capacitats davant les empreses participants en aquesta cinquena edició.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial