El temps s'esgota

La UPV organitza una trobada el dilluns 18 de novembre per a impulsar respostes sobre la urgència climàtica i impulsar respostes

[ 04/09/2019 ]

Pujada de temperatures, desaparició de la massa de gel als pols, augment del nivell del mar, inundacions, sequeres, incendis, desbordament de rius i llacs... Aquestes, lamentablement ben conegudes, són només algunes de les conseqüències del canvi climàtic, una alerta mundial que amenaça greument la supervivència de les espècies del planeta.

La capacitat per a reaccionar-hi és cada vegada més petita, i per això, la Universitat Politècnica de València (UPV), conscient de la dimensió i urgència del problema, vol incidir en la necessitat de fer-hi front. Sense ambages.

L'objectiu de la UPV: impulsar respostes

Per a fer-hi front, la UPV, com a universitat tecnològica líder a Espanya i posseïdora d'una clara vocació de col·laboració amb el sector privat, pretén donar suport a l'esforç global generant una conscienciació que impulse respostes en el seu àmbit d'influència.

Amb aquest objectiu, la institució que actualment dirigeix Francisco Mora organitza una trobada que tindrà lloc el 18 de novembre al campus de Vera per a debatre sobre la magnitud, complexitat i urgència de l'assumpte, i posar de manifest la dimensió i l'abast de la resposta que és necessària per a fer-li front.

Nous models productius, grans recursos financers i altres necessitats

Frenar el problema, en la mesura que siga possible, requereix un canvi en els models de producció i consum, la mobilització de grans recursos financers, i el desplegament massiu de projectes basats en coneixements existents, així com el desenvolupament i l'aplicació de noves tecnologies.

La trobada facilitarà la comprensió global de les polítiques d'adaptació i mitigació que, amb creixent intensitat, s'estan dissenyant per a intentar solucionar el problema; de la transformació que aquestes polítiques provocaran en els patrons de producció i consum; dels recursos i instruments públics que es dedicaran per a impulsar-la, i de la reacció que haurà de produir-se a nivell empresarial per a adaptar-se a les noves regles del joc.

Tota una xarxa UPV, unida, contra el canvi climàtic

Aquesta iniciativa s'emmarca en la recentment aprovada estratègia de posicionament de la UPV entorn dels Objectius de desenvolupament sostenible, i està impulsada des del Vicerectorat d'Investigació, Innovació i Transferència.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local