Scratch Day

La jornada, organitzada pel Museu d'Informàtica de l¿ETSINF, tindrà lloc el pròxim 9 de setembre i està dirigida a l'alumnat de nou ingrés de la UPV. La inscripció és gratuïta

[ 29/07/2019 ]

El Museu d'Informàtica de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica, en col·laboració amb ACM UPV Chapter, organitza per sisè any consecutiu la jornada Scratch Day, dirigida a alumnat de nou ingrés matriculat en 1r de grau, i que es durà a terme el pròxim 9 de setembre.

Es tracta d'una activitat lúdica, cultural i al mateix temps instructiva per a iniciar a tota persona interessada en el pensament computacional i en la programació. Des de l'any passat, aquesta jornada està oberta a l'alumnat de nou ingrés, no solament de l'ETSINF sinó de la resta d'escoles i facultats de la UPV, gràcies al suport dels projectes culturals (PAC) de la UPV.

Aquesta activitat proposa conèixer i desenvolupar petits projectes en l'entorn educatiu de programació Scratch, un entorn d'aprenentatge que fa possible, a les persones sense coneixements previs de programació, obtenir ràpidament resultats sense haver d'aprendre a escriure en un llenguatge de programació convencional. Amb això s'exerciten els principis del pensament computacional i de la programació.

Scratch facilita la creació d'històries interactives, jocs i animacions, i el seu entorn permet combinar objectes, gràfics, sons i seqüències d'ordres, i compartir les creacions pròpies amb altres persones de forma virtual. Aquest entorn és desenvolupat des del 2007 al MIT (Institut Tecnològic de Massachusetts) per un equip dirigit per Mitchel Resnick i en l'actualitat és utilitzat per uns quants milions de persones a tot el món.

El Scratch Day es realitzarà als laboratoris Ada Byron i Alan Turing, situats a l'edifici 1G de l'ETSINF, i permet triar entre dos possibles torns: un primer torn de 10.00 h a 12.00 h i un segon torn de 16.00 h a 18.00 h.

Les classes són participatives, amb la finalitat que l'alumnat puga conèixer la importància del pensament computacional i aplicar-lo, mitjançant la programació d'ordinadors, al disseny i la implementació de videojocs senzills en un ambient de treball col·laboratiu, segons assenyala l¿organització. Si t'interessa assistir a aquesta activitat, pots inscriure't de forma totalment gratuïta a través del Centre de Formació Permanent (CFP) de la UPV.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC