Especial Azalea - Dia 3

L'equip UPV torna a brillar a quatre dies del final del Solar Decathlon Europe 2019 i guanya el 3r premi en Enginyeria i Construcció

[ 24/07/2019 ]

Nova categoria de pes... i nou èxit d'Azalea, l'equip integrat per una trentena d'estudiants de la Universitat Politècnica de València (UPV) que es troba disputant a Szentendre (Hongria), des del passat 26 de juny, la final de la Solar Decathlon Europe 2019 (SDE 2019), la competició internacional universitària de major prestigi sobre disseny i edificació d'habitatges sostenibles.

Si la setmana passada, Azalea UPV es va portar el segon premi en Eficiència Energètica, aquesta vesprada ha sigut guardonat amb el tercer premi en Enginyeria i Construcció, una altra de les categories més potents del certamen.

A tan sols dos punts de la victoria

A més, l'èxit ha estat a punt de ser redó, ja que el resultat final ha deixat a l'equip valencià amb 88 punts, a tan sols un de la TU de Delft (Països Baixos), i a únicament dos del vencedor absolut de la categoria, The Mobble (Bèlgica), que s'ha portat el triomf amb 90.

D'aquesta manera, Azalea UPV es rescabala del mal sabor de boca d'ahir i torna a demostrar el vertader nivell de l'equip, que es fica de nou en la lluita pels llocs alts de la classificació general, el resultat final de la qual es coneixerà diumenge que ve.

"La gent ens diu que el nostre habitatge és una vertadera llar"

Aqueix dia, a més del guardó definitiu, es fallarà un altre dels premis principals, el d'Arquitectura, al jurat del qual han explicat el projecte valencià aquest matí María Vázquez, Sergio Martínez i Ana Martínez.

"Arquitectònicament", explica María, "en la competició hi ha molt bons dissenys, però amb conceptes molt diferents. El dubte consisteix en què serà el que es valore més. En tot cas, estem molt satisfets, perquè molts jurats ens diuen que el nostre habitatge és, a diferència d'unes altres, una vertadera llar. El joc de llums i ombres et transporta a espais acollidors. La gent entra ací i se sent com a casa".

"És cert", afig Sergio, "com més temps passen els visitants a la casa, més aprecien la doble pell, la brisa, els hidropònics...". La sensació és molt positiva, i ara, només manca coronar-la amb un nou èxit diumenge que ve.

Anit, festa al so de la Macarena, i demà, Dia Azalea

Per cert, del que no hi ha dubte és que l'equip de la UPV és un dels més volguts de la competició. L'efusivitat amb la qual s'ovaciona cadascun dels seus èxits és bona mostra de l'afecte que la resta de participants tenen a un grup d'estudiants que es fa voler.

Anit, sense anar més lluny, la barraca valenciana es va convertir en el punt de trobada de tots els sopars programats, i al so de la clàssica Macarena de Los del Río, el bon rotllo es va imposar a qualsevol ego competitiu.

És per això que s'espera amb ànsia el Dia Azalea -cada equip organitza una sèrie d'espectacles i esdeveniments gastronòmics vinculats al seu lloc d'origen en la seua jornada especial-, que tindrà lloc demà, un mes després de l'inici de la competició i tan sols a tres dies d'un final que promet ser apassionant... T'ho perdràs?

Especial Azalea, dia a dia

Especial Azalea - Dia 0: Un 2n premi i acariciant el podi general a una setmana del final de la SDE 2019

Especial Azalea - Dia 1: Com és possible construir en dues setmanes una casa amb totes les comoditats i únicament proveïda amb energia solar? Coneix els secrets de la barraca sostenible que sorprèn a Europa

Especial Azalea - Día 2: El colp més dur... però vius: millor equip espanyol i amb el podi encara a tir