Rànquing Reuters 2019

La Universitat Politècnica de València, entre les 100 universitats més innovadores d'Europa

[ 21/05/2019 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és una de les 100 més innovadores d'Europa. Així ho acredita el rànquing Reuters Top 100: Europe's Most Innovative Universities 2019 recentment publicat, que identifica i ordena les institucions d'ensenyament superior que contribueixen en major mesura al progrés de la ciència, la invenció de noves tecnologies i l'impuls de l'economia.

La UPV, que ocupa la 95a posició, és un dels cinc centres espanyols inclosos en aquesta classificació, juntament amb la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Universitat de València (UV) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). El rànquing el lidera la Universitat Catòlica de Lovaina, seguida de la Universitat Friedrich-Alexander d'Erlangen-Nuremberg (FAU) i l'Imperial College de Londres.

Metodologia emprada per al barem

Per a establir la classificació, Reuters s'ha basat en dades recollides per Clarivate Analytics, una eina d'anàlisi bibliomètrica que conté la producció científica de cada institució, permet analitzar la productivitat d'aquesta i comparar el rendiment del personal investigador.

L'agència de notícies ordena les institucions d'acord amb el nombre de patents; la relació entre llicències sol·licitades i concedides, i l'impacte comercial de la investigació duta a terme per cada universitat, que es calcula a través de la citació d'articles acadèmics realitzats. A la UPV, les tasques de transferència de coneixement són a càrrec del Servei de Gestió de l'R+D+I.

La classificació s'ha realitzat partint de la identificació de les 600 universitats que publiquen més articles científics. Posteriorment, aquesta primera llista es va reduir a les que van registrar un mínim de 50 patents en l'Organització Mundial de la Propietat Intel·lectual (WIPO) entre els anys 2012 i 2017. Finalment, el rànquing definitiu ha sorgit de l'avaluació de cada universitat sobre la base de deu paràmetres vinculats a la investigació, els articles publicats i les patents.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local