Guerra Civil i postguerra

La UPV inaugura l’exposició d’Art al Quadrat "Relats des de la memòria transgeneracional", d’accés lliure al Rectorat fins al 28 de juliol

[ 16/05/2019 ]

"És una mostra que intenta abordar com ens afecten les vivències passades a les generacions presents, i com des del present podem modificar la memòria del passat".

Així explica Mónica del Rey Jordá, comissària al costat de la seua germana bessona Gemma, l'exposició "Relats des de la memòria transgeneracional", inaugurada avui a la Sala d'Exposicions UPV situada a l'edifici de Rectorat (campus de Vera, València), on romandrà oberta al públic fins al pròxim 28 de juliol.

Instal·lacions, audiovisuals, fotografies i objectes

La mostra, realitzada sota el segell d'Art al Quadrat -col·lectiu conformat en 2002 per les bessones nascudes a Sagunt el 2 d'agost de 1982, graduades en Belles Arts i Màster en Producció Artística per la UPV-, inclou instal·lacions, audiovisuals, fotografies i objectes.

A través de tot això, l'espectadora o espectador fa un recorregut que comença amb Retrat de família (2008) i finalitza amb el seu últim projecte, Jo sóc (2018). Durant el trajecte, s'analitza la situació de la dona durant la Guerra Civil i la postguerra, "recuperant la memòria de les dones rapades per a escarn públic".

"Partint de les vivències de la nostra família, hem arribat fins a les de les altres. Treballem amb persones directament afectades o descendents d'aquestes. Com van viure aquella època els nostres avis?, com ho van transmetre als nostres pares?, i com ells a nosaltres?, són elements que hem tingut en compte a l'hora de treballar", afig Mónica del Rey.

Horari d'obertura

La mostra, organitzada per l'Àrea d'Activitats Culturals de la UPV, és d'accés lliure per a qualsevol persona interessada, i es pot visitar de dilluns a divendres laborables, tant de matí (de 10 h a 14 h) com de vesprada (de 17 h a 20 h).

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras