Anticipen futures restriccions

Littelfuse i la UPV desenvolupen noves tecnologies d'ignició per a reduir les emissions contaminants en vehicles amb motor de gasolina

[ 17/04/2019 ]

En els pròxims anys, malgrat l'increment de vehicles elèctrics, s'espera que, aproximadament, un 98% dels cotxes estiga encara impulsat, exclusivament o parcialment, per un motor de combustió interna, ja siga dièsel, gasolina o, en menor mesura, gas.

En aquest context, personal investigador de la Universitat Politècnica de València (UPV) i la multinacional Littelfuse està treballant en el desenvolupament de noves tecnologies que permeten obtenir motors de combustió més ecològics.

Els seus esforços se centren en la millora de les prestacions del sistema d'ignició del motor, component clau en els vehicles de gasolina. El seu correcte funcionament és fonamental per a assegurar la fiabilitat tant del motor com del vehicle en general, i influeix directament en les emissions d'aquest.

Revolució tecnològica com a conseqüència dels nous requisits

Segons explica Ricardo Novella, investigador de l'Institut CMT-Motors Tèrmics de la UPV, les noves regulacions d'emissions imposen requisits molt més exigents per a l'electrònica que controla el motor, per la qual cosa s'espera una ràpida i important revolució tecnològica en els motors de gasolina a nivell mundial.

"I és en aquesta revolució", indica Novella, "on entra en joc la investigació que estem desenvolupant amb Littelfuse. Els sistemes d'ignició resultat d'aquesta col·laboració s'avançaran fins i tot a les noves normatives de control d'emissions i contribuiran a aconseguir aquests motors cada vegada més verds".

Predicció de futures exigències normatives

Mitjançant un estudi exhaustiu de les noves i futures normatives de control d'emissions previsibles en els pròxims anys, i amb un motor instal·lat en un banc de proves situat al CMT-Motors Tèrmics, el personal investigador de la UPV i Littelfuse determinen els punts d'operació més representatius per al motor en una situació de conducció real, i els reprodueixen al laboratori.

En el motor de proves, és possible emular totes les condicions d'operació possibles i controlar que els gasos emesos pel motor complisquen els escenaris derivats de les normatives, per venir determinades prèviament. D'aquesta manera, es poden mesurar i predir els requisits per a les futures generacions de sistemes d'ignició amb anys d'anterioritat.

Tots els paràmetres, regulables

El motor de proves consisteix en un motor d'investigació monocilíndric equipat amb sistemes de nova generació, altament flexibles, on tots els paràmetres de funcionament són regulables.

La mescla aire/combustible admesa ho és en pressió, temperatura i composició, i la recirculació de gasos (EGR) és possible fins a nivells superiors al 40%. La sincronització de l'encesa pot ser controlada en temps real per la unitat electrònica de control d'ignició, que integra els sistemes d'ignició de Littelfuse. Les emissions gasoses de fuita (CO2, NOx, CO, etc.) i les partícules poden ser analitzades i mesurades de forma contínua.

Generació de coneixement

En resum, José Padilla, global product marketing manager de la multinacional, afirma que el sector de l'automoció "evoluciona molt ràpidament, amb noves regulacions cada pocs anys, la qual cosa provoca que els fabricants de dispositius hagen d'avançar-se a les tendències amb la suficient antelació per a tenir el producte enllestit en el moment més adequat, garantint els nivells de qualitat i fiabilitat exigits".

"Analitzant les restriccions de les futures regulacions d'emissions i testant-les en un motor de proves com el del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, generarem un coneixement més profund del sistema per a la seua posterior transferència a noves tecnologies i desenvolupaments en Littelfuse", conclou Padilla.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC