7 xiques i 8 xics, classificats

Viu en directe, des de les 16 h, la fase final del Campionat d'Espanya Universitari d'Escalada 2019

[ 02/04/2019 ]

El Campionat d'Espanya Universitari d'Escalada 2019 ja té finalistes. Després de la fase classificatòria, disputada aquest matí entre les 10 i les 14 hores, 7 xiques i 8 xics disputaran, a partir de les 16 hores, una fase final que pots seguir en directe per reproducció en continu.

Elba Pérez Pérez (Politècnica de Madrid), guanyadora de l'edició de l'any passat, ha tornat a aconseguir accedir a una fase final en la qual competirà pel títol amb Maite Nagore Gurpegui (Pública de Navarra), Carlota Martínez Martínez (La Rioja), Laura Verdasco Urizal (Autònoma de Madrid), Miren Suyapa Pérez Urretavizcaya (Deusto), Antia Freitas Rial (Autònoma de Madrid) i Leire Ruiz de Argandoña Otano (Pública de Navarra).

En la categoria masculina, un representant de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Roca Rodríguez, ha aconseguit ficar-se en una final en la qual tindrà com a rivals a Eneko Arietaaraunabeña Irusta (Deusto), Anier Gozálvez Gozálvez (València), David García Martín (Lleó), Víctor López Alonso (Lleida), Xabier García Burcio (Jaén), José Miguel Vicedo Pérez (Alacant) i Andrés Prieto López (Lleó).

En total, finalment, han sigut 37 dones i 44 homes els que han participat en la fase classificatòria, disputada a flaix (és a dir, havent d'ascendir dues vies) després que un escalador expert mostrara el camí més recomanable.

En la final, 40 segons per a veure la nova via i 6 minuts per a ascendir-la

Ara, mentre l'equipador de l'organització modifica les vies -que passaran de quatre a dues, una per categoria, en disputar-se la final en modalitat a vista- els finalistes descansen en la zona d'aïllament, de la qual eixiran a les 16 hores per a veure, durant tan sols 40 segons, les vies de la final (sense cap exemple d'expert quant al recorregut a seguir).

Posteriorment, tornaran a la zona d'aïllament i aniran eixint a competir un a un (per ordre invers de classificació, és a dir, que els millors de la fase classificatòria competiran en últim lloc), disposant d'un màxim de sis minuts per a ascendir la via.

Retransmissió UPV en directe

La retransmissió de la final serà presentada per Meritxell Broch, periodista de l'Àrea de Comunicació (ACOM-UPV), amb els comentaris de Mónica Sanz, responsable del programa Esport i Dona de la Federació d'Esportistes de Muntanya i Escalada de la Comunitat Valenciana. Raúl Valenciano i Rafael Rufete, tots dos pertanyents també a l'ACOM-UPV, són els encarregats de la realització de la retransmissió.

El d'escalada és el primer dels quatre campionats d'Espanya que tindran com a seu la UPV, en el marc de la celebració a la Comunitat Valenciana, amb la col·laboració principal de la Fundació Trinidad Alfonso, dels tornejos corresponents a les 25 modalitats esportives existents.

Tota la informació del Campionat està disponible en www.ceuscv2019.com, web comú per a tots els Campionats d'Espanya Universitaris organitzats per les 7 universitats de la Comunitat Valenciana pertanyents al Comitè Autonòmic d'Esport Universitari.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC